Slăbeşte sănătos! Ţine cont de 4 reguli de aur în dietă!

Excesele culinare de sărbători aduc kilograme în plus, creşterea nivelului de colesterol şi a glicemiei în sânge. Toate acestea afectează în mod inevitabil silueta, însă mai mult decât atât, sănătatea organismului şi funcţionarea optimă a ficatului şi a sistemului cardiovascular au de suferit.
Slăbeşte sănătos! Ţine cont de 4 reguli de aur în dietă!

Excesele culinare de sărbători aduc kilograme în plus, creşterea nivelului de colesterol şi a glicemiei în sânge. Toate acestea afectează în mod inevitabil silueta, însă mai mult decât atât, sănătatea organismului şi funcţionarea optimă a ficatului şi a sistemului cardiovascular au de suferit.

Dr. Tania Bejan, medic specialist epidemiolog, oferă sfaturi şi recomandări pentru redobândirea vitalităţii şi readucerea organismului la echilibrul şi armonia dorită. Iată ce trebuie să facem şi să mâncăm pentru o greutate optimă.

Sportul – jogging-ul, genuflexiunile, renunţatul la lift şi folosirea scărilor, plimbările în parc aduc beneficii variate la nivelul întregului corp. Practicat constant, sportul ajută plămânii şi inima să funcţioneze la parametri optimi, scade nivelul de colesterol în organism şi constituie un remediu eficient împotriva stărilor de anxietate sau depresie.

Aceasta se datorează  stimulării secreţiilor de serotonină şi dopamină (hormoni ai stării de bine), ce are loc ca urmare a activităţii fizice regulate.

Fibrele alimentare – se găsesc în special în componenţa cerealelor integrale, a fructelor şi legumelor. Dietele bogate în fibre ajută la menţinerea senzaţiei de saţietate, a tranzitului intestinal, scad nivelului de colesterol “rău” LDL şi în plus, reglează tensiunea arterială ce poate fi afectată  de acumularea de kilograme. O scădere ponderală de 0,5 – 10 kg la pacientul obez se însoţeşte de scăderea cu 10mmHg componenţa sistolică a tensiunii arteriale şi cu 20 mmHg componenţa sa diastolică.

Mierea – Principalul vinovat pentru obezitate este zahărul, fiecare gram de zahăr consumat fiind metabolizat în două grame de grăsime corporală. Specialiştii recomanda ca după perioada sărbătorilor, zahărul să fie înlocuit cu mierea sau ştevia rebaudiană. Aceasta asigură reducerea nivelului glicemic şi simultan reduce riscul apariţiei diabetului de tip 2, stimulează secreţia biliară pentru o digestie bună a grăsimilor şi scade apetitul culinar.

Ştiaţi că mierea în combinaţie cu lămâia, intensifică arderile?  Un truc uşor de pus în practică şi în acelaşi timp foarte eficient este să începi fiecare zi bând sucul de la o lămâie îndulcit cu una-două linguriţe de miere şi apoi un pahar cu apă călduţă. Acest amestec sănătos creşte rata arderilor în organism şi ajută la detoxifiere. Efectele se vor vedea după câteva săptămâni, atât pe cântar, cât şi în aspectul pielii din zonele afectate de celulită. Ideal ar fi să facem un obicei din această practică, indiferent că vrem să slăbim sau doar să ne menţinem silueta.

Hidratarea corespunzătoare –  lipsa unui consum adecvat de lichide, în special în perioada în care alimentaţia este foarte bogată în grăsimi şi zaharuri, poate cauza blocaje intestinale şi probleme digestive. Asigurarea unei cantităţi optime de lichide, ajuta la stabilizarea nivelului glicemic, grăbeşte eliminarea toxinelor din organism, îmbunătăţeşte funcţionarea ficatului şi a sistemului cardiac şi menţine senzaţia de saţietate un timp îndelungat.