Fibrele: fără ele nu există digestie corectă

Zilnic, aveţi nevoie de 30-40 grame de fibre alimentare din legume, fructe şi cereale pentru o digestie sanatoasa. Din păcate, dacă veţi consuma preponderant alimente industrializate, nu reuşiţi să consumaţi în fiecare zi mai mult de 5 grame de fibre. Este o problemă? Da.
Fibrele: fără ele nu există digestie corectă
Zilnic, aveţi nevoie de 30-40 grame de fibre alimentare din legume, fructe şi cereale. Din păcate, dacă veţi consuma preponderant alimente industrializate, nu reuşiţi să consumaţi în fiecare zi mai mult de 5 grame de fibre. Este o problemă? Da. 
 
În primul rând fibrele solubile şi insolubile din fructe, legume şi cereale integrale vin la pachet cu zahărul care se absoarbe lent. Acest zahăr constituie unica hrană pentru creier. De asemenea, zahărul cu absorbţie lentă nu forţează pancreasul endocrin şi nici nu face depuneri în ficat, aşa cum se întâmplă cu făina albă şi zahărul alb. 

Fibrele alimentare elimină grăsimea inutilă

Pe de altă parte, dacă mâcaţi zilnic carne şi lactate, alături de legume şi fructe, atunci grăsimile în exces se vor lipi de fibre şi vor fi eliminate. Datorită acestui proces, în sânge nu mai ajung grăsimi în exces, deci veţi fi protejat de bolile cardiovasculare. De asemenea, substanţele active din fructe, legume şi cereale vin la pachet cu antioxidanţi extrem de puternici care nu permit ca pe vasele de sânge să se depună colesterol.

Protecţia colonului

A treia mare nevoie a organismului uman pentru fibre priveşte protecţia colonului.

Se ştie că alimentele digerate rămân în colon până la 20 de ore, în timp ce în stomac nu staţionează mai mult de două ore. Practic, toate substanţele chimice nocive pe care le ingeraţi odată cu alimentele vor fi în contact cu mucoasa colonului un timp lung şi astfel pot determina mutaţii cancerigene. De asemenea, dacă luaţi mese încărcate cu grăsime, va creşte producţia sucurilor biliare.

Este dovedit faptul că acestea, în contact cu mucoasa colonului, determină cancer. Însă dacă în alimentaţia dumneavoastră zilnică se regăsesc fibre, din legume, fructe şi cereale, atunci tranzitul intestinal va fi rapid, ceea ce înseamnă că toxinele nu se vor afla în contact prelungit cu mucoasa intestinului gros. În plus, fibrele elimină sărurile biliare şi nu le lasă să provoace dezastre la nivelul colonului.

 
Diversitate egal sănătate
 
În privinţa legumelor, a fructelor şi cerealelor cea mai bună regulă este a diversităţii. Aveţi grijă să mâncaţi din toate câte puţin din toate şi să nu repetaţi săptămânal aceleaşi meniuri.