10 fructe și legume de mai care te ajută să slăbești. Nu le rata, sunt gustoase, pline de vitamine și minerale cu efect vindecător

Descoperă în articol cele mai sănătoase alimente pe care trebuie să le mănânci în luna mai.
25.04.2022

Suntem la mijlocul primăverii, moment oportun pentru a ne umple frigiderul cu fructe şi legume de sezon, gustoase şi foarte sănătoase. Dar care sunt aceste alimente specifice lunii mai? Să fie căpşunile, spanacul, ceapa verde ori celebrele cireşe de mai? Ei bine, toate acestea şi multe altele pe deasupra.

Am întocmit mai jos o listă de 10 alimente pe care îţi recomandăm să le consumi în luna mai, pentru că acum au cel mai bun gust şi poţi profita de beneficiile lor asupra sănătăţii tale!

Căpşuni

Căpşunile sunt bogate în vitaminele C, B, E şi K, dar şi în minerale precum fier, sodiu, fosfor, magneziu, calciu şi potasiu. Aceste substanţe nutritive au efecte remineralizante, antibacteriene, antivirale şi tonifiante asupra organismului.

Consumul de căpşuni este asociat cu ameliorarea afecţiunilor ficatului şi susţinerea sistemului imunitar. Unde mai pui că sunt şi foarte gustoase! Dar numai dacă le alegi pe cele bine coapte, organice (deci nu înroşite artificial).

Ai grijă cu ce le asociezi. De fapt, nu le asocia cu nimic, mănâncă-le aşa proaspete, fără adaos de zahăr sau frişcă!

Şi nu te limita doar la căpşuni! Acum e sezonul fructelor de pădure în general, aşa că fii cu ochii pe afine, zmeură, mure!

Află aici şi alte efecte benefice ale căpşunilor!

Cireşe

Probabil vor avea un preţ prohibitiv iniţial, dar pe măsură ce producătorii autohtoni îşi vor scoate la înaintare producţia, îţi vei permite să îţi faci pofta cu vârf şi îndesat.

Şi chiar îţi recomandăm să nu ratezi ocazia, pentru că cireşele sunt foarte indicate în curele de slăbire. Asta pentru că au un conţinut bogat în fibre şi unul foarte scăzut de calorii!

În plus, sunt recomandate şi persoanelor diabetice, care nu mai trebuie să îşi facă griji în privinţa glicemiei.

Descoperă aici mai multe beneficii ale consumului de cireşe!

Caise

Vrei să ai o vedere brici şi o piele pe măsură? Consumă în luna mai caise proaspete, care sunt bogate în vitamina A, necesară pentru îmbunătăţirea acuităţii vizuale, a sistemului imunitar, a celui reproducător, dar şi pentru sănătatea pielii, a dinţilor şi a oaselor.

De asemenea, caisele conţin mult potasiu, un mineral care ajută la echilibrarea nivelului de lichide din ţesuturi, conferă inimii protecţie şi sprijină buna funcţionare a musculaturii, precum şi a digestiei.

Intră aici şi descoperă şi alte beneficii ale caiselor!

Sparanghel

În luna mai găseşti cel mai bun sparanghel, pentru că acum e sezonul lui! Şi, având în vedere că are în compoziţie 90% apă, este foarte sărac în calorii, deci foarte indicat în dietele de slăbire. Într-o porţie de 100 de grame de sparanghel se regăsesc doar 20 de calorii!

Dar sparanghelul este indicat şi pentru beneficiile sale asupra sănătăţii! Fiind bogat în vitaminele C, B şi E, dar şi în acid aspartic, sparanghelul este benefic pentru rinichi, datorită efectului său diuretic. Mai mult decât atât, sparanghelul este considerat un prebiotic natural.

Află aici mai multe detalii despre beneficiile sparanghelului, numit şi „hrana regilor”!

Anghinare

O legumă preţuită pentru beneficiile sale extraordinare asupra sănătăţii este şi anghinarea, care se asemenea îşi face apariţia prin pieţe şi magazine în luna mai.

Consumul de anghinare este indicat pentru ameliorarea tulburărilor digestive, cum ar fi diareea sau constipaţia, dar şi pentru reglarea glicemiei şi a tensiunii arteriale.

De asemenea, anghinarea este „balsam” pentru ficat şi reduce în mod natural nivelul de colesterol din sânge.

Vezi în acest articol de ce este indicat să consumi frecvent anghinare!

Ceapă verde

În luna mai, dar şi mai devreme, de prin februarie, te poţi bucura de minunata ceapă verde, dulceagă şi proaspătă.

Această legumă este o sursă excelentă de vitamine B şi C, fosfor, acid folic, potasiu şi mangan, nutrienţi care au efect antioxidant şi îţi protejează organismul de acţiunea nocivă a radicalilor liberi.

Sunt multe de spus despre ceapa verde şi am făcut-o în acest articol, în care vei afla toate beneficiile acestei legume!

Salată verde

Nimic nu se compară cu o salată verde de primăvară, cu frunzele ei fragede şi proaspete! Iar în luna mai te poţi bucura de ea fără restricţii.

Are atât de puţine calorii, dar atât de multe beneficii pentru sănătatea şi silueta ta. În primul rând, te ajută să slăbeşti, pentru că o tufă mare de salată are doar 75 de calorii, o nimica toată.

Apoi, este indicată şi pentru conţinutul bogat în acid folic, esenţial în timpul sarcinii, pentru a preveni malformaţiile congenitale ale fătului.

Mai mult decât atât, salata verde este o comoară bogată în vitamine A şi C, care previn tulburările de vedere şi ajută sistemul imunitar să funcţioneze la capacitate maximă.

Vezi aici câteva exemple de salate sănătoase!

Urzici

Nu lăsa să treacă primăvara fără o porţie de urzici cu usturoi şi mămăliguţă aburindă!

Urzicile sunt bogate în vitaminele A, C şi K, precum şi în calciu, fier, magneziu, potasiu, betacaroten şi clorofilă, nutrienţi care au efect antioxidant şi previn îmbătrânirea celulară prematură.

De asemenea, urzicile abundă în polifenoli, substanţe care pot preveni inflamaţiile în organism, principala cauză a bolilor de inimă, a diabetului sau chiar a anumitor forme de cancer.

Urzicile sunt indicate şi pentru eliminarea stresului sau pentru persoanele care sunt anemice, datorită conţinutului crescut de fier.

Află aici mai multe despre beneficiile urzicilor!

Ridichi

Colorate, parfumate şi uşor înţepătoare la gust (asta dacă puneţi mâna pe acele ridichi veritabile de grădină), ridichile de mai sunt de neratat în următoarea perioadă.

Aceste legume sunt duşmani de temut ai bacteriilor şi ciupercilor care se pot localiza la nivel intestinal, motiv pentru care sunt indicate în cazul infecţiilor cu E. coli sau Helicobacter pylori.

De asemenea, consumul de ridichi este recomandat şi pentru ameliorarea simptomelor infecţiilor urinare. Unde mai pui că au și foarte puţine calorii, 16 la suta de grame, deci sunt perfecte şi la dietă!

Descoperă în acest articol mai multe beneficii ale ridichilor!

Spanac

Ultimul, dar nu cel din urmă, spanacul trebuie să se regăsească pe lista ta de cumpărături în luna mai, deoarece acum este sezonul lui şi trebuie să profiţi de calităţile sale terapeutice impresionante.

Spanacul este „împachetat” cu multe fibre, minerale (în special fier) şi antioxidanţi care susţin imunitatea şi previn anemia.

Vezi aici şi alte motive să consumi frecvent spanac!

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic informații despre diverse afecțiuni, alimentație, ... citește mai mult
Recomandare video
Dr. Raluca Oprea: dieta echilibrată, primul pas în tratamentul ficatului gras