Alimente pentru energie și recăpătarea optimismului

12.01.2021 | Rotaru Paula
Alimente pentru energie și recăpătarea optimismului

În zilele reci de iarnă ne simțim mai obosiţi, mai trişti şi mai lipsiţi de energie decât de obicei. Temperaturile scăzute, zilele mai scurte şi mai întunecoase şi faptul că petrecem mai puţin timp afară ne fac să ne simţim aşa, iar în sezonul rece există riscul să se acutizeze diferite stări emoţionale neplăcute.

Din fericire, anumite alimente ne pot ajuta să avem o stare emoţională mai bună, să ne simţim în formă şi să avem energie.

Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție, ne spune care sunt aceste alimente pentru energie și ce efecte au asupra stării noastre psihice.

Alimente pentru energie – ce să mănânci pentru a fi mai optimist

Legume verzi – spanac, mangold, kale, ştevie, toate legumele cu frunze verzi au proprietăţi antiinflamatorii, conţin antioxidanţi şi minerale care au ajutat la îmbunătăţirea stărilor severe de depresie conform anumitor studii medicale.

Alune de pădure – consumate crude, sunt o sursă excelenţă de acizi graşi Omega 3, care ajută la îmbunătăţirea funcţionării sistemului hormonal şi a celui nervos.

Avocado – este o sursă excelentă de grăsimi sănătoase mononesaturate şi vitaminele K, B, C şi E şi ajută la normalizarea şi eficientizarea activităţii neuronale.

Ciuperci – normalizează funcţionarea florei intestinale, reglează secreţia de insulină şi optimizează procesul de secreţie a serotoninei, substanţă care ne menţine fericiţi şi echilibraţi.

Ceapă, usturoi şi praz – au efect antiinflamator şi antimicrobian, îmbunătăţind funcţionarea celulelor producătoare de serotonină la nivel intestinal şi au şi un puternic efect antiinflamator şi antitumoral.

Roşii – conţin acid folic şi acid alfa-lipoic, ambele ajutând la stabilizarea metabolismului, reglarea insulinei şi elimină excesul de homocisteină, un aminoacid ce restricţionează producerea unor neurotransmiţători importanţi pentru stabilitatea emoţională.

Leguminoase şi seminţe – sunt o sursă bună de grăsimi sănătoase, fibre şi substanţe ce reglează nivelul glicemiei, aşa că au un rol de suport în menţinerea unei stări emoţionale pozitive şi echilibrate.

Fructe de pădure – bogate în antioxidanţi şi polifenoli, au caracter antioxidant, protejează sistemul nervos şi reglează nivelul zahărului în sânge. Sunt o sursă excelentă de vitamina C şi protejează neuronii împotriva stresului oxidativ, ajutând astfel la menţinerea unei stări emoţionale bune.

O dietă care să includă regulat aceste preparate ne întăreşte organismul şi ne ajută să trecem mai uşor peste stările negative.