20 de alimente cu puține calorii: include-le în dietă și slăbești garantat!

Descoperă 20 de alimente cu puține calorii, perfecte la dietă. Sunt gustoase și pline de vitamine!
24.07.2022

Ca să avem energie, avem nevoie de calorii! Dar dacă facem excese, nu numai că ne simțim obosiți, dar ne și îngrășăm. Atâta vreme cât ne limităm la necesarul zilnic şi alegem să consumăm alimente sănătoase, în detrimentul celor deloc benefice pentru greutate, caloriile „curate” ne pot fi cel mai bun prieten în lupta cu kilogramele. Dacă vrei să dai startul unei diete pentru slăbire sănătoasă, fără efecte yo-yo, iată ce alimente cu puține calorii îţi recomandăm să consumi cât mai des. 

Cu puţină ambiţie, vei reuşi să obţii greutatea pe care ţi-o doreşti, dar şi să îţi schimbi în bine regimul alimentar, care se poate transforma într-un stil de viaţă.

Alimente cu puține calorii, bune pentru slăbit

Mere

Mere – sunt foarte nutritive şi te ajută să obţii doza zilnică necesară de fibre, indicate dacă te confrunţi cu constipaţia sau dacă vrei să o previi. Într-un măr se găsesc doar 57 de calorii. Citeşte aici mai multe despre beneficiile merelor!

Sparanghel

Sparanghel – toate soiurile de sparanghel sunt sănătoase, dar în special cel mov este indicat, deoarece conţine din belşug antioxidanţi şi vitamine (vitamina K şi folaţi), cu efecte benefice asupra inimii. O porţie de sparanghel de aproximativ 150 de grame îţi va aduce conține doar 35 de calorii. Vezi de ce i se mai spune sparanghelului şi „hrana regilor”!

Sfeclă roşie

Sfeclă roşie – este o legumă care poate reduce în mod natural tensiunea arterială, datorită potasiului din compoziţie. O porţie de 140 de grame de sfeclă roşie conţine doar 60 de calorii. Descoperă şi alte beneficii ale consumului de sfeclă roşie!

Broccoli

Broccoli – este una dintre cele mai sănătoase legume şi ar putea avea chiar efecte anticancerigene. În plus, este bogat în vitamina C, dar sărac în calorii – o porţie de 90 de grame de broccoli conţine doar 30 de calorii. Nu e de mirare că este deseori recomandat în curele de slăbire. Ştiai că broccoli este bun şi pentru reducerea colesterolului din sânge?

Varză de Bruxelles

Varza de Bruxelles – aceste verze în miniatură sunt, din păcate, prea rar consumate pe la noi. Poate reuşim să vă schimbăm obiceiurile culinare spunându-vă că acest aliment este „împachetat” cu multe fibre, vitamine, minerale şi antioxidanţi, dar foarte puţine calorii – 40 la număr, pentru o porţie de 90 de grame. Află aici cum trebuie gătită varza de Bruxelles!

Morcovi

Morcovii – sunt delicioşi, săţioşi şi „zgârciţi” la calorii. Conţin doar 55 de calorii la o porţie de 130 de grame, dar compensează prin numeroasele vitamine, în special vitamina A, bună pentru vedere şi sănătatea pielii. Morcov proaspăt sau fiert: care variantă este mai sănătoasă?

Ţelină

Ţelina – în special cea proaspătă, tulpina mai precis, este una dintre legumele cu cel mai redus conţinut caloric: 18 calorii la 110 grame. Unde mai pui că e şi grozavă la gust, merge şi ca gustare între mese, ţine şi de foame! Ştiai că ţelina are efect laxativ?

Castraveţi

Castraveţi – e sezonul lor şi e păcat să-i rataţi, pentru că sunt un ajutor de nădejde în cura de slăbire. Conţin în mare parte apă şi aduci organismului doar 8 calorii la 50 de grame consumate. Adăugați într-o salată cu roşii sau consumați simpli, cu puţin oteţ, castraveții sunt un deliciu răcoritor! De dieta ieftină cu iaurt şi castraveţi ai auzit?

Fenicul

Mâncat ca atare, proaspăt, tras la grătar, copt sau fiert numai cât să se înmoaie puţin, feniculul este o legumă pe care trebuie să o consumi mai des. În plus, poate fi asociat de minune cu un pui la cuptor, uns cu miere şi stropit cu puţină zeamă de lămâie. Cât despre calorii, nu-ţi face griji, e inofensiv – o porţie de 90 de grame de fenicul proaspăt conţine doar 30 de calorii. Află ce beneficii mai are feniculul, pe lângă faptul că e grozav la dietă!

Usturoi verde

Profită de el, cât timp îl mai găseşti prin pieţe în stadiul acesta. E delicios, dă o aromă grozavă preparatelor şi sosurilor (un guacamole cu frunze tocate de usturoi şi bucăţele mici de roşii sună bine), dar are şi beneficii pentru sănătate – reglează tensiunea arterială, combate infecţiile din corp (vezi aici mai multe beneficii ale usturoiului verde) – totul cu doar 3 calorii la un căţel (de usturoi, desigur) consumat. Fie, 5 calorii, să zicem, dacă punem şi frunzele la socoteală! Cine mai stă să le numere, când gustul e divin?!

Grepfrut

După atâtea legume, era şi cazul să mai amintim câte-un fruct, că prea sunt blamate că au mult zahăr şi sunt interzise la dietă. Nu e cazul grepfrutului, care conţine doar 50 de calorii la 120 de grame. În plus, este bun şi pentru cei care vor să mai reducă nivelul colesterolului. Consumat ca atare, proaspăt, sau în combinaţie cu un iaurt ori aruncat într-o salată de primăvară, dar şi lângă un peşte, grepfrutul este, fără doar şi poate, regele fructelor indicate în slăbire. Descoperă 10 motive să consumi zilnic grepfrut!

Rucola

Rucola – tot o salată e, dar ceva mai închisă la culoare şi poate cu mai mult gust ar zice unii, puţin picant sau amărui chiar. Dacă ocoleşti salata verde pe motiv de „plictiseală”, încearcă rucola, bogată în apă, vitamina K, potasiu, folaţi şi calciu. Câte calorii are? Doar 3 la 10 grame consumate. Şi 10 grame traduse în frunze înseamnă mult. Nu ştii ce să mai pui în salate ca să aibă gust? Aruncă un ochi aici!

Ciuperci

Ciupercile ţin locul cărnii cu succes în ceea ce priveşte doza zilnică de proteine, dar mai conţin şi multe fibre, vitamine şi minerale benefice pentru organism. Cu ce preţ? Doar 15 calorii la 70 de grame. O nimica toată în comparaţie cu o friptură, care îţi poate „dărui” pe puţin 300 de calorii. Află şi cum trebuie gătite ciupercile ca să-şi păstreze substanţele nutritive!

Ceapă verde

Ceapă verde – nu îi poţi rezista, ştim! E crocantă, răcoritoare, sănătoasă, delicioasă, nu miroase aşa puternic, ce mai, are toate calităţile pentru a fi mâncată zilnic. La cât de puţine calorii are, am putea da gata vreo trei legături de ceapă verde dintr-o suflare fără să simţim vreo urmă de vinovăţie – 30 de calorii la 100 de grame.

Ridichi

Sunt vedetele sezonului cald şi puţini sunt cei care ocolesc cutiile cu ridichi în căutare de trufandale de sezon. Roşii ca focul, mai rozalii sau albe, ridichile sunt pline de substanţe nutritive şi conţin doar 20 de calorii la o porţie de 120 de grame. Ştiai că ridichile sunt bune pentru digestie şi te-ar putea feri de candidoză?

Căpşune

Căpşune – dulci, parfumate şi zemoase. Te îmbiem cu beneficiile lor nenumărate, dar şi cu numărul redus de calorii: mai puţin de 50 la 150 de grame!

Spanac

Spanac – tot acum e şi sezonul spanacului tânăr, numai bun pentru o salată, dar şi pentru nişte ochiuri moi. Un deliciu pe care nu trebuie să-l ratezi, pentru că îţi încarci organismul cu vitamine şi minerale din belşug, dar fără grija caloriilor: o porţie de spanac de 30 de grame conţine doar 7 calorii.

Dovlecei

Sunt nemaipomeniţi la grătar, stropiţi cu puţin ulei de măsline, dar dacă eşti înnebunită după chiftele şi nu vrei să-ţi plângi de milă ulterior urcându-te pe cântar, îţi recomandăm şi chifteluţele vegetariene cu această legumă versatilă. Poate şi nişte paste de dovlecei ţi-ar prinde bine, cât să mai îndulceşti dorul de făinoase. Nu am uitat de calorii, dar sunt atât de puţine la număr că nici nu mai contează: 20 de calorii la 130 de grame. Descoperă 5 beneficii ale consumului de dovlecei!

Roşii

Nu sunt legume, ci fructe, dar caloriile din ele sunt semnificativ mai reduse: sub 30 la 150 de grame. Descoperă-le beneficiile deloc exagerate şi consumă-le zilnic, mai ales vara, când sunt atât de gustoase.

Lămâi

Le găseşti la piaţă şi în supermarketuri indiferent de sezon, aşa că nu ai niciun motiv să le ocoleşti. Sunt perfecte în cura de slăbire, dau un gust minunat salatelor, iar sucul lor poate fi adăugat în apa de băut (zilele caniculare impun o limonadă răcoritoare), care căpătă astfel potenţial de accelerare a metabolismului. Un păhărel cu suc de lămâie (aproximativ 30 de mililitri) conţine doar 8 calorii, dar are puterea să ardă de 10 ori mai multe calorii odată ajuns în organism. Descoperă 8 lucruri pe care nu le ştiai despre lămâi!

Paula Rotaru
Paula Rotaru
S-a alăturat echipei Ce se întâmplă, Doctore? în anul 2013. În timp, CSID a devenit a doua sa familie, care cuprinde o mână de oameni pasionați de scris și preocupați de starea de bine a românilor. Ține legătura cu medici din toate domeniile și vă aduce zilnic informații despre diverse ... citește mai mult
Recomandare video
Dr. Tudor Ciprut, SANADOR: cum se diagnostichează cancerul de colon