7 alimente de inclus în dietă pentru a accelera rata metabolică și a intensifica arderea grăsimilor

29.07.2021
7 alimente de inclus în dietă pentru a accelera rata metabolică și a intensifica arderea grăsimilor
Sursa foto: Shutterstock

A avea rata metabolică lentă nu înseamnă doar creștere în greutate. Rata metabolică e în strânsă legătură și cu sănătatea inimii sau buna funcționarea a hormonilor.

De câte ori ne lovim de „faza de platou” a unui regim alimentar de slăbire, când nu reușim să dăm jos niciun gram, dăm vina pe rata metabolică lentă. Sau metabolismul leneș, mai simplu spus.

Însă nu doar ceea ce mâncăm afectează rata metabolică. Factori precum moștenirea genetică, masa musculară, funcția hormonală și activitatea fizică pot afecta metabolismul, adică procesul de transformare a alimentelor în energie.

Energia necesară pentru a consuma și a digera alimentele ajută la creșterea ratei metabolice. Cu alte cuvinte, cu cât mâncăm mai mult (și mai sănătos), cu atât metabolismul va fi mai accelerat, iar rata metabolică mai crescută și scăderea în greutate mai vizibilă. Acest lucru se întâmplă din cauza efectului termic al anumitor alimente.

Consumul acestor alimente este un bun punct de plecare pentru a stimula metabolismul. Dar exercițiile fizice trebuie să completeze orice regim pentru a vedea rezultate rapid, care se mențin pe termen lung.

Cele mai bune alimente pentru a stimula metabolismul și rata metabolică

Linte – este o sursă bogată în fier, esențial pentru transportul oxigenului în corp, care stimulează metabolismul. În plus, lintea conține fibre și proteine, care ajută la menținerea sațietății.

Cereale integrale – sunt bogate în fibre și durează mai mult timp să fie digerate, motiv pentru care sunt bune atât pentru digestie, cât și pentru accelerarea ratei metabolice.

Scorțișoară – ajută la menținerea în limite normale a glicemiei, stimulează metabolismul și susține pierderea în greutate. Poți adăuga un praf de scorțișoară în cafea, înainte de antrenament, pentru mai multă energie.

Ceai verde – sprijină metabolismul și ajută la eliminarea toxinelor din corp, având efect diuretic. Consumă-l simplu, fără adaos de zahăr sau miere.

Fructe de pădure – sunt alimente antiinflamatoare bogate în antioxidanți, care pot avea un efect benefic asupra metabolismului și pot ajuta la stabilizarea zahărului din sânge. Fie că sunt afine, zmeură, căpșune, mure sau afine, asigură-te că le consumi zilnic pentru un metabolism optim.

Semințe – cele de cânepă și de in sunt bogate în acizi grași Omega 3 și Omega 6, care ajută la „turarea” metabolismului. De asemenea, au efect benefic și pentru digestie sau nivelul hormonal.

Usturoi – este delicios în numeroase preparate, dar ajută și la stimularea procesului de ardere a grăsimilor din organism, îmbunătățind totodată performanța atletică.

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. A scris peste 5.000 de articole în acest timp. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Ce este atașamentul și cum îți influențează viața