Dieta mediteraneană reduce riscul de depresie

Persoanele care adoptă o dietă mediteraneană, bogată în legume, fructe, nuci, seminţe şi peşte, sunt mai puţin predispuse depresiei, potrivit cercetătorilor spanioli, care nu au descifrat deocamdată cauzele acestui fenomen.
Dieta mediteraneană reduce riscul de depresie

Persoanele care adoptă o dietă mediteraneană, bogată în legume, fructe, nuci, seminţe şi peşte, sunt mai puţin predispuse depresiei, potrivit cercetătorilor spanioli, care nu au descifrat deocamdată cauzele acestui fenomen.

Cercetătorii spanioli au efectuat acest studiu pe baza unui eşantion alcătuit din 11.000 de voluntari şi au descoperit că persoanele care aveau o dietă mediteraneană prezentau un risc de depresie cu 30% mai mic comparativ cu persoanele care aveau o dietă alimentară diferită.

Mecanismele specifice prin care dieta mediteraneană acţionează pentru prevenirea depresiei nu sunt bine cunoscute, au explicat autorii studiului, Almudena Sanchez-Villegas, de la Universitatea Gran Canaria din Las Palmas, şi colegii săi de la Universitatea Navarra.

Sănătate în stilul Mediteranei

Cercetătorii spanioli consideră că elementele acestei diete îmbunătăţesc capacitatea de funcţionare a vaselor de sânge, combat inflamaţiile şi repară distrugerile la nivel celular, toate aceste elemente reducând riscul de apariţie a depresiei.

Aceste concluzii se adaugă constatărilor anterioare făcute de specialişti, care au remarcat beneficiile dietei mediteraneene asupra stării de sănătate generale – reducerea riscului de declanşare a maladiilor cardiace, a diabetului, a astmului şi a cancerului.

Studiul a fost realizat pe baza răspunsurilor oferite de voluntarii spanioli, care au completat un chestionar în care au descris alimentele din dieta lor zilnică.

Cercetătorii au luat în considerare nouă componente ale dietei mediteraneene: o valoare mare a raportului acizi graşi monosaturaţi/ acizi graşi saturaţi, un consum moderat de alcool şi produse lactate, un consum scăzut de carne şi cantităţi mari de legume, fructe, nuci, cereale şi peşte.

Studiul a fost publicat în Journal of the American Medical Association.

Citeşte şi: Slăbirea după sarcină