Sucul de fructe – sănătate la pahar?

Sucurile naturale din fructe sunt excelente pentru sănătate şi fac parte dintr-o alimentaţie echilibrată. Dr. Laura Ene, medic specialist Diabet, Nutriţie de la Clinica de Nutriţie KiloStop avertizează că în cazul unei diete, fructele trebuie considerate desert pentru că pot creşte apetitul.
Sucul de fructe – sănătate la pahar?

Sucurile naturale din fructe sunt excelente pentru sănătate şi fac parte dintr-o alimentaţie echilibrată. Dr. Laura Ene, medic specialist Diabet, Nutriţie  de la Clinica de Nutriţie KiloStop avertizează că în cazul unei diete, fructele trebuie considerate desert pentru că pot creşte apetitul.

Fructele sunt o sursă excelentă de energie şi nutrienţi, iar dietele ce conţin fructe, pe lângă legume, furnizează substanţele nutritive necesare organismului, menţin corpul hidratat, silueta şi sănătatea.

Studiile ştiinţifice dedicate fructelor au arătat că acestea sunt antioxidante, îmbunătăţesc circulaţia sângelui, stimulează sistemul imunitar şi digestiv, dau strălucire pielii şi părului şi promovează sănătatea în general.

O dietă axată pe fructe este natural detoxifiantă pe termen scurt, iar dietele ce conţin minim 5 porţii de legume şi 2 porţii de fructe pe zi pot asigura pierderea în greutate, fără să provoace carenţe vitaminice în organism.

Când eşti la dietă însă, fructele trebuie considerate şi consumate ca desert, deoarece pot să-ţi crească apetitul şi să te predispună la excese. 

Sucul de fructe dietetic – o alternativă în cura de slăbire?

Dacă fructele trebuie consumate cu măsură în dieta de slăbire, atunci poate sunt permise sucurile de fructe?

Din păcate, o să te dezamăgesc. De fiecare dată când bei dintr-o cutie sau sticlă de suc de pe raftul unui magazin, te alegi doar cu sute de calorii goale. Sucurile cu zahăr, carbogazoase sau nu, sunt cauza multor kilograme în plus, având în vedere că, în medie, au 45 calorii/100 ml, adică 112 în fiecare pahar! Ca să nu mai vorbim de daune colaterale provocate de îndulcitori nesănătoşi şi consevanţi!

Nici variantele zero sau light (fără zahăr) nu sunt o alegere prea fericită. Îndulcitorii artificiali folosiţi în industria alimentara la prepararea băuturilor dietetice, precum aspartamul, trimit mesaje confuze creierului, ceea ce te poate face să mănânci ulterior mult mai mult.

Sucul de fructe preparat în casă?

În aceste condiţii te gândeşti poate că sucul de fructe pe care îl faci acasă este cu mult mai sănătos. Şi mai bogat în vitamine. Nimic mai fals! Pentru că, prin stoarcere, din fruct rămâne doar apa şi zahărul, care se absoarbe rapid. Sucul de fructe nu oferă saţietate şi te privează de vitaminele şi fitonutrienţii de calitate conţinuţi de coajă şi pulpă.

Aşa că înlocuieşte sucurile de fructe cu smoothie-uri (fructele întregi mixate în blender). Acestea sunt adevărate delicii, mai precis, deserturile perfecte la dietă, capabile să-ţi ofere energia şi vitaminele de care ai nevoie.

Spre deosebire de sucuri, smoothie-urile sunt un fel de mâncare „completă“, care are fibre, antioxidanţi şi un termen de saţietate mult mai lung.

Fă combinaţia care îţi place şi dilueaz-o cu apă sau lapte degresat, de soia sau de migdale. Poţi folosi fructe deshidratate (stafide, smochine etc.) sau îndulcitori hipocalorici pentru un gust şi mai delicios.

Şi mai indicate şi interesante sunt amestecurile de fructe şi legume (spre exemplu, 1 kiwi, ¼ avocado, o mână de spanac, puţin suc de lămâie şi apă) care pot forma adevărate cocteiluri de nutrienţi antioxidanţi şi energizanţi.

La dieta de slăbire nu trebuie să  bei doar apă, dar nici băuturi hipercalorice precum sucurile din comerţ, fresh-urile, băuturile energizante, alcoolul şi cafelele „îmbunătăţite” cu multe ingrediente. Înlocuieşte toate aceste băuturi care îngraşă cu variantele lor hipocalorice şi mult mai sănătoase precum cafeaua neagră, ceaiul verde şi smoothie-urile diluate, preparate din legumele şi fructele tale preferate.

 

Uleiul de cocos bio: beneficii
Uleiul de cocos bio: beneficii