3 motive pentru care intarzie menstruatia

Poate fi stresul prin care treci in ultim vreme, dieta prea saraca, greutatea prea mica sau foarte foarte " prea mare", mersul la sala in exces, o afectiune serioasa, o tulburare hormonala sau anumite pastile pe care le inghiti.
3 motive pentru care intarzie menstruatia
no title

In afara de apritia sarcinii, desigur. Poate fi stresul prin care treci in ultim vreme, dieta prea saraca, greutatea prea mica sau foarte foarte ” prea mare”, mersul la sala in exces, o afectiune serioasa, o tulburare hormonala sau anumite pastile pe care le inghiti.

1. Regimul alimentar si ciclul menstrual

Alimentele pe care le consumam joaca un rol determinant in sanatatea hormonala si menstruala. Daca ne privam organismul de anumite substante nutritive si ii dam balanta peste cap apar ciclurile cu probleme.

Pentru ca nivelul de progesteron si cel de estrogen sunt afectate de ceea ce mancam. Menstruatia nu mai vine, fertilitatea scade, dar creste riscul de avort in cazul in care apare totusi o sarcina.

Si nu vorbim aici de extremele anorexie si bulimie, ci de dietele pe care le urmeaza milioane de femei si din care lipsesc alimente esentiale. Ne trebuie proteine, acizi grasi, vitamine si minerale. Nu le avem, menstruatia se deregleaza.

Ciclul nu va reveni la normal fara alimente bogate in vitamina B6 (cereale integrale, alune, legume, carne), vitamina E (nuci, seminte, castraveti, masline, salate, uleiuri vegetale), magneziu (din nou alune, nuci, cereale si legume verzi) si potasiu (banane, rosii, cartofi, broccoli, orez brun, carne). Nu uitati nici de lactate si oua.

2. Prea mult sport dauneaza menstruatiei

Sunt excelente exercitiile fizice: slabesc, dau o stare de bine, reduc riscurile de boli, unele moderate alunga inclusiv du­rerile menstruale, dar daca sarim calul vorbim din nou de ciclu afectat. Miscarea in­ten­sa si frecventa ne poate face rau.

Daca, de exemplu, dupa o ora pe banda de alergat, sarim direct in sala de aerobic pen­tru o sedinta si mai ramanem si la ridicat greutati si la inot. Desi idealul este pentru multi 30 ori 60 de minute de miscare zilnica, doar 20 sau 30 de minute de aerobic de 3 ori pe saptamana sunt numai bune.

3.Treceti si stresul pe lista vinovatilor

In perioadele in care stresul este din cale afara de mare, scade nivelul unui anumit hormon (GnRH) si astfel dispar ovulatia si menstruatia. Daca atunci cand dieta e de vina, ciclu revine doar dupa ce mancam asa cum trebuie, in cazul stresului, problema dureaza pana scapam de el.

Si libidoul va fi la pamant din aceeasi cauza, iar multe femei se plang si de lipsa totala a lubrifierii in aceasta perioada.

Foto: SHUTTERSTOCK