Sodiul

Sodiul este unul dintre electroliţii importanţi din organism, care contribuie la reglarea presiunii sanguine şi a volumului de sânge, la transmiterea impulsului nervos, la realizarea contracţiei musculare şi la multe alte funcţii.
Sodiul

Sodiul este unul dintre electroliţii importanţi din organism, care contribuie la reglarea presiunii sanguine şi a volumului de sânge, la transmiterea impulsului nervos, la realizarea contracţiei musculare şi la multe alte funcţii.

Deficitul de sodiu se manifestă în special în cazul în care organismul pierde în exces acest electrolit, prin urină sau transpiraţie abundentă şi poate avea efecte negative precum vărsăturile, greaţa, diareea, astenia, dificultăţi în concentrare şi tulburări de memorie.

Excesul de sodiu poate avea drept consecinţă creşterea tensiunii arteriale, iritabilitate, stare de letargie şi tulburărineurologice.

Doza zilnică recomandată de sodiu este de aproximativ 2300mg/zi (o lingură), în cazul persoanelor care nu au probleme cardiovasculare sau renale, şi de maximum 1500 mg/zi, pentru cele care suferă de hipertensiune arterială. În cazul copiilor şi adolescenţilor, nu există indicaţii speciale, însă părinţii trebuie să aibă un rol important în aliemntaţia acestora, deoarece această perioadă poate influenţa foarte mult dezvoltarea lor ca adulţi.

Surse naturale de sodiu se găsesc în alimentele bogate în proteine, cum sunt lactatele, brânzeturile, ouăle, carnea, peştele. Adaosul de  conservanţi, condiment, arome şi sare alimentară creşte mult conţinutul de sodiu al alimentelor în cursul procesării lor industriale.

Seleniul
Seleniul