Inflamațiile – cum le previi prin alimentație și stil de viață sănătos

23.10.2021
Inflamațiile – cum le previi prin alimentație și stil de viață sănătos
Sursa foto: Shutterstock

Inflamațiile în organism sunt consecințe ale unor infecții virale sau bacteriene, dar pot fi cauzate și de stilul de viață nesănătos. Ele pot determina probleme cardiace, diabet, diverse forme de cancer sau afecțiuni autoimune, precum lupus sau artrită reumatoidă.

Inflamațiile pot fi ameliorate sau prevenite în mod natural. Mici schimbări în stilul de viață și în regimul alimentar pot aduce îmbunătățiri vizibile în starea generală de sănătate. Vezi mai jos cum pot fi prevenite inflamațiile în organism.

Inflamațiile în organism – ce rol are dieta?

Alimentația noastră are un rol foarte important în ceea ce privește starea de sănătate și inflamațiile în organism. Studiile au arătat că turmericul, rozmarinul, scorțișoara și ghimbirul ar putea reduce însă procesul inflamator.

Totodată, de ajutor poate fi și postul intermitent, care presupune să nu mai mănânci nimic între 6 seara și 10 dimineața, potrivit webmd.com.

Carbohidrații rafinați, carnea roșie și prăjelile, din contră, nu fac decât să crească nivelul inflamațiilor. Înlocuiește-le cu fructe și legume proaspete și verdețuri bogate în vitamine, minerale și alte substanțe nutritive esențiale.

Astfel de alimente sunt: salata verde, broccoli, kale, spanac, fenicul, roșii, afine, migdale, nuci, linte, fasole, somon, macrou etc.

Adaugă în dietă ceai verde, care este bogat în polifenoli care combat radicalii liberi, molecule care determină apariția inflamațiilor în corp. Și cafeaua este indicată, dar nu mai mult de 3 cești a câte 100 de mililitri pe zi și nu mai târziu de ora 4 după-amiaza ultima cafea.

Ai grijă și la consumul de alcool! În cantități moderate, alcoolul face bine inimii, dar dacă exagerezi, corpul reacționează prin apariția inflamațiilor, care distrug țesuturile și organele.

Somnul și mișcarea, esențiale pentru prevenirea inflamațiilor în organism

Dacă nu dormi destul, organismul reacționează prin creșterea nivelului inflamației în corp. Trebuie să dormi între 7 și 9 ore, dar nu pune preț doar pe „cantitate”, ci și pe calitate. Somnul bun este cel odihnitor, neîntrerupt.

Evită să butonezi telefonul înainte de culcare și bea un ceai relaxant. Mai multe sfaturi pentru un somn de calitate găsești aici.

Pentru a scăpa de stres, una dintre cauzele declanșării inflamațiilor în corp, încearcă să faci zilnic câteva exerciții de yoga, care ajută la inhibarea cortizolului, hormonul stresului. Yoga poate fi benefică și dacă te confrunți cu depresie sau anxietate, iar studiile au arătat că ar putea avea un efect benefic și asupra glicemiei.

La fel de benefică poate fi o plimbare zilnică de 20 de minute în aer liber. Ține cont că greutatea corporală excesivă agravează inflamațiile în organism, așa că orice formă de mișcare este bine-venită și poate reduce riscul multor afecțiuni.

 

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. A scris peste 5.000 de articole în acest timp. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Dr. Adriana Lucia Celebidache: tratamente dentare pentru o ocluzie (mușcătură) corectă