Dureri de cap: 4 motive pentru care apar după antrenament

Dacă te-ai confruntat cu dureri de cap imediat după antrenament, află că sunt patru motive pricipale pentru care se întâmplă acest lucru.
12.04.2021 | Alexandra Necsoiu
Dureri de cap: 4 motive pentru care apar după antrenament
Foto: shutterstock

Un antrenament realizat corect se simte imediat cum părăsești sala de fitness. De multe ori însă, este posibil să te confrunți cu dureri de cap inexplicabile. Există însă patru motive care stau în spatele acestora, de ce apar imediat după antrenament, dar și cum pot fi ele prevenite.

Dureri de cap produse pentru că nu bei suficientă apă

Apa este esențială chiar și atunci când faci sport, mai ales că înlocuiește toate fluidele pe care le pierzi în timpul unui antrenament și îți oferă energie. Dacă ești deshidratată și îți forțezi corpul, nu numai că te vei confrunta cu dureri de cap după antrenament, ci și cu crampe musculare, amețeală și chiar stări de greață și vărsături. Încearcă să ai în timpul antrenamentului în permanență cu tine o sticlă cu apă.

Ai glicemia scăzută

O nutriție săracă sau inadecvată poate fi un motiv în plus pentru care te poți confrunta cu dureri de cap după antrenament. În timp ce încerci să-ți depășești recordul pe bicicleta eliptică, corpul arde numeroase calorii așadar, dacă nu ai mâncat suficient, nivelul glicemiei poate fi scăzut și pot apărea durerile de cap. Asigură-te că înainte de fiecare antrenament consumi suficienți carbohidrați. Un smoothie, ovăz sau un sandwich cu unt de arahide îți vor oferi senzația de sațietate și vor menține un echilibru al glicemiei.

Te suprasoliciți

Dacă ai început de puțin timp această nouă rutină, nu te suprasolicita încă de la început. Durerile de cap pot apărea pentru că depui mult prea mult efort fizic, iar asta pentru că nu ajunge suficient oxigen în creier, iar organismul are nevoie de o cantitate mai mare pentru a fi transportată în mușchi. Ideal este să faci pauze între seturi și să nu treci de la un exercițiu la altul fără să te odihnești.

Nu dormi suficient

Cu cât ești mai obosit cu atât șansele sunt mai mari ca după antrenament să te confrunți cu dureri de cap. Calitatea somnului joacă un rol important, în special când vine vorba de recuperarea și creșterea musculară și, pe lângă asta, un adult trebuie să doarmă între șapte și nouă ore pe noapte. Cu 30 de minute înainte de culcare încearcă să lași deoparte dispozitivele mobile, deoarece lumina albastră afectează calitatea somnului.