Râzi cât de mult poţi într-o zi – stimulează sănătatea fizică şi mentală

Statisticile spun că oamenii râd din ce în ce mai puţin – doar câteva minute pe zi. S-a dovedit însă că emoţiile pozitive, precum râsul, generează o stare de bine. În fapt, păstrarea simţului umorului este una dintre minunatele modalităţi de eliminare a stresului. Trebuie menţionat şi că râsul din toată inima pune în mişcare toţi muşchii corpului.
Râzi cât de mult poţi într-o zi – stimulează sănătatea fizică şi mentală

Statisticile spun că oamenii râd din ce în ce mai puţin – doar câteva minute pe zi. S-a dovedit însă că emoţiile pozitive, precum râsul, generează o stare de bine.

În fapt, păstrarea simţului umorului este una dintre minunatele modalităţi de eliminare a stresului. Trebuie menţionat şi că râsul din toată inima pune în mişcare toţi muşchii corpului.

 

Se pare că există mai mult de 180 de feluri de râs cum ar fi cel gros, râsul în gura mare, râsul de nebun etc. Mai multe studii confirmă virtuţile terapeutice ale râsului, canadienii vorbind chiar de o „rigoloterapie”, subliniază Anne Tardy.

Să râdem „ca nebunii” – face bine la sănătate

Râsul se poate defini ca o stare de criză. De fapt, organismul reacţionează în acelaşi fel precum în cazul unor emoţii intense, cum ar fi teama: respiraţia se accelerează, inima bate mai repede, toţi muşchii corpului sunt încordaţi etc. apoi, la fel ca după orice criză, revine liniştea. După ce râdem, simţim o relaxare profundă, ne cufundăm într-o stare de destindere. Muşchii picioarelor, ai braţelor şi ai gâtului se detensionează, la fel şi sfincterele; ritmul cardiac, considerabil crescut în timpul râsului, se reduce, iar presiunea arterială scade. Senzaţia de destindere şi de linişte poate dura şi 45 de minute după ce am râs.

Există momente când, fără a ne da seama de acest lucru, nu mai suntem capabili să ne reţinem, de pildă atunci când râdem cu adevărat, nu comandat de creier. Să nu ne lăsăm dominaţi de constrângeri şi presiuni. Râsul este un medicament pe care e bine să-l luăm în serios. În plus, e şi molipsitor!

O bucurie pe zi… cât de mică

Învăţaţi să aveţi o percepţie diferită asupra vieţii, să trăiţi clipa, să vă desprindeţi de evenimente şi să găsiţi motive de bucurie. Iată câteva sugestii:

  • Faceţi o baie caldă şi parfumată, cu uleiuri esenţiale.
  • Optaţi pentru o activitate fizică sau sport.
  • Oferiţi-vă un masaj la spate, la picioare, pe întregul corp.
  • Jucaţi-vă şi amuzaţi-vă cu copiii… precum un copil!
  • Nu vă zârciţi când vine vorba să pregătiţi o masă bună. De ce să aşteptaţi un prilej anume pentru a deschide o sticlă de vin bun sau a găti mâncarea preferată? Plăcerile trebuie gustate zilnic!
  • Meşteriţi prin casă, desenaţi, grădinăriţi, transformaţi-vă hainele, mobila din casă.
  • Mângâiaţi-vă pisica, mergeţi la plimbare în parc cu câinele.
  • Leneviţi cu o revistă în mână, ascultaţi muzică.
  • Ieşiţi în oraş, mergeţi la spectacole, întâlniţi-vă cu prietenii.
  • Faceţi în mod regulat pauze în timpul muncii.
  • În loc să vă uitaţi la televizor într-o seară, îndeletniciţi-vă cu altceva.
  • Aveţi grijă de aspectul vostru exterior şi schimbaţi câte un mic detaliu.
  • Fracţionaţi-vă concediul.
  • La fiecare 3 luni, permiteţi-vă ca în week-end să mergeţi undeva aproape, fără prea multă cheltuială.
  • Îndrăzniţi să refuzaţi lucrurile sau oamenii care vă dau peste cap planurile de divertisment – la fel de importante ca oricare alte planuri!
  • Rezervaţi-vă câteva momente din timpul liber pentru a lăsa uşa deschisă neprevăzutului.
  • Acceptaţi şi ideea că se poate să nu faci absolut nimic…
Andreea Chirila

Andreea Chirilă este absolventă a Facultăţii de Filosofie şi a ocupat timp de 8 ani funcţia de editor coodonator al revistei “Ce se întâmplă, doctore?”. De asemenea, Andreea Chirilă s-a ocupat de rubrica de beauty a revistei, prin pictoriale, articole dedicate tendinţelor din make ... citește mai mult

Fă shopping inteligent!
Fă shopping inteligent!
Cel mai nou articol Video:
Dr. Horia Cioflan: chirurgia robotică în afecțiunile ginecologice