Fă shopping inteligent!

Să cumperi mâncare era, cândva, un exerciţiu de plăcere. O plimbare până la magazinul din colţ; să ceri o pâine caldă; să întrebi ce mai face vecina X; să plăteşti o sumă exactă; să te întorci acasă şi să tai cartofii sau să te ocupi de copii. Aşa trecea vesel o zi întreagă.
Fă shopping inteligent!

Să cumperi mâncare era, cândva, un exerciţiu de plăcere. O plimbare până la magazinul din colţ; să ceri o pâine caldă; să întrebi ce mai face vecina X; să plăteşti o sumă exactă; să te întorci acasă şi să tai cartofii sau să te ocupi de copii. Aşa trecea vesel o zi întreagă.

În prezent – deşi multe dintre noi ar vrea să poată petrece toate zilele de miercuri hoinărind prin piaţă, în căutare de lavandă sau cine ştie ce alte mirodenii – sfârşim în supermarket.

Suntem ispitite de tot felul de sortimente de pizza congelată – etichetată cu generozitate, sos de carne sub formă de granule, maioneză la borcan şi vin ieftin la cutie.

Da, supermarketul e convenabil, economic, iar uneori e câte o domnişoară acolo care îţi oferă mostre gratuite din ultimul sortiment de ciocolată apărut. Dar foarte des este şi locul în care se găsesc din plin alimentele procesate excesiv şi este proiectat în aşa fel încât să te atragă, să te învârtă printre rafturi şi să te scoată în parcare abia după ce ai umplut un coş de cine ştie ce aiureli „la ofertă”.

Astăzi, 88% din mâncarea noastră provine din supermarket şi chiar faptul că găsim atât de multă mâncare acolo, sub acelaşi acoperiş imens, strălucind în ambalajele ei lucioase, ne îndeamnă să cumpărăm (şi să consumăm) mai multă.

Cumpărăturile au devenit o experienţă omogenă şi ciudat de lipsită de valoare. Per ansamblu, suntem detaşaţi când ne facem rezervele săptămânale de mâncare – iar această relaţie deformată cu mâncarea poate fi foarte distructivă.

Gândeşte-te puţin la felul în care ne facem cumpărăturile în acel supermarket. Întâi luam un cărucior greoi, apoi mergem agale pe acolo, ne oprim la produsele care ne par familiare, ne îndrăgostim de marketingul modern, orbiţi de ambalaje ţipătoare şi surziţi de sunetul insistent al casei de marcat.

Cercetările arată că până la 80% din decizii sunt luate în subconştient, în timp ce patrulăm printre rafturi. Când au fost întrebaţi, unii cumpărători nu au reuşit să îşi amintească faptul că au luat anumite produse sau nu ştiau de ce exact le-au achiziţionat.

Studii recente cu privire la efectuarea cumpărăturilor au ajuns la concluzia că mulţi oameni le consideră o corvoadă, aşa că au tendinţa de a se deconecta şi de a trece pe pilot automat.

Oameni înarmaţi cu o listă pe care au 10 produse ajung să cumpere chiar şi 60. Conform unui studiu recent, „dintre stimulenţii vizuali care asaltează un cumpărător, doar 1% ajung la zona senzorială a creierului, iar din aceştia, doar 5% ajung la memoria de scurtă durată, unde pot întâlni o experienţă anterioară şi/sau o reclamă care să declanşeze un răspuns emoţional”. E puţin înfricoşător, nu?

Trezeşte-te! Chiar acum. Respectă lista!

Dacă vei continua să îţi faci cumpărăturile la magazinul tău preferat – şi, fără îndoială, este uşor, rezonabil, confortabil şi relativ nedureros (dacă o faci fără copii mici „atârnaţi” de tine – încearcă să o faci conştientă! Sau comandă totul online (există numeroase site-uri care îţi pun la dispoziţie tot ce ai nevoie). Nu vei avea decât de profitat!

Sursa:”101 trucuri pentru o siluetă perfectă”, Mimi Spencer

Iulia Pocol
Iulia Pocol

De mai bine de o săptămână, scriu şi rescriu acest text. Am înţeles că trebuie să pară profesionist, dar să nu vă sperie.

Sincer, la 20 de ani, nu aş putea spune că experienţa mă recomandă şi nici că sănătatea era interesul meu principal.

Totuşi, nu pot să nu ... citește mai mult

Pledoarie pentru concediu!
Pledoarie pentru concediu!
Cel mai nou articol Video:
Dr. Matei Bâră: radioterapia în cancerele din sfera ORL