3 exerciții simple de mindfulness

Exercițiile de mindfulness sunt eficiente pentru a ne calma, dar și pentru a fi prezenți aici și acum.
25.04.2021 | Bianca Poptean
3 exerciții simple de mindfulness

Exercițiile de mindfulness ajută să-ți observa corpul, gândurile și mediul care te înconjoară. Prin tehnici de a fi atent la tot ceea ce este în jurul tău, dar și la simțuri: ce vezi, ce auzi, ce arome te înconjoară, dar și la senzațiile tactile pe care le experimentezi, dezvolți o atenție ce te ajută să fii prezent în aici și acum. Benefice în atacurile de panică, dar și pentru alungarea depresiei și a anxietății, tehnicile de mindfulness ar trebui să fie o practică zilnică a fiecăruia dintre noi. Iată trei exerciții ideale pentru practicarea mindfulness-ului:

Numărare și notare

Găsește un loc confortabil și respiră adânc și lent de 10 ori. Numără fiecare inhalare și expiră lent. Când ai atins astfel de zece respirații, ia-o de la capăt.. Poți face acest tip de respirație conștientă timp de două minute zilnic. E minunat să îți începi astfel dimineața sau să îți închei ziua cu respirație profundă, conștientă care te ajută să trăiești și să apreciezi prezentul.

Concentrează-te pe fiecare sarcină

Încearcă să faci taskurile pe rând. Poate fi o provocare în ziua de azi când suntem asaltați de mailuri, mesaje și informații care vine pe nenumărate canale. Profesorul budist Gil Fronsdal e de părere că fiecare lucru trebuie făcut pe rând, având atenția numai și numai la acel lucru. „Dacă mergeți la autobuz, mergi până la autobuz. Dacă speli vasele, spală vasele”. Exersează să fii prezent în acest moment și vei vedea cât de bine te vei simți. Studiile arată, deja, cât de periculos este multitaskingul pentru creier și sănătatea lui. De aceea, exercițiile de mindfulness trebuie practicate cât mai des.

Pauza de 5 minute

Când ajungi acasă la sfârșitul zilei, ia-ți cinci minute pentru a sta și a te relaxa. Nu verifica e-mail-ul, Facebook-ul sau Instagram-ul. Verifică-ți starea, felul în care te simți și emoțiile. Oamenii sunt mai capabili să facă față conversațiilor dificile atunci când sunt în contact cu ei înșiși. Mindfulness-ul duce la observarea lumii printr-un obiectiv nou – un obiectiv care va genera în cele din urmă relații semnificative cu ceilalți, cu tine și, cel mai important, cu copiii tăi.