Dana Predu: exerciţii de mindfulness cu care să-ţi începi dimineaţa

Modul în care îţi începi dimineaţa poate afecta întreaga zi. Iată 5 exerciţii de mindfulness care să te ajute.
Dana Predu: exerciţii de mindfulness cu care să-ţi începi dimineaţa
FOTO: 123rf.com / Dana Predu: exercfiţii de mindfulness cu care să-ţi începi dimineaţa

Felul în care de începem dimineaţa poate avea impact asupra întregii zile. Mintea noastră primeşte un restart, iar în funcţie de atitudinea noastră putem realiza lucruri măreţe în acea zi sau o putem transforma într-o zi banală. Dana Predu, specialist în mindfulness, este de părere că felul în care tratăm dimineaţa influenţează major ziua, iar dacă nu luăm în seamă acest aspect, atitudinea noastră proactivă va intra în rutina noastră şi, fără să ne dăm seama, vom ajunge să facem progrese atât în viaţa personală, cât şi în cea profesională.

Activităţi de mindfulness cu care să-ţi începi dimineaţa

Bucură-te că eşti în viaţă! “Primul lucru pe care ȋl fac atunci când deschid ochii dimineaţa este acela de a spune „Mulţumesc”. Eşti norocosul care s-a trezit şi are ȋn faţa lui o nouă zi ȋn care poate face ceea ce ȋşi doreşte pentru el şi pentru cei din jurul său. Mulţumeşte sincer Universului pentru o nouă zi”, ne îndeamnă Dana Predu.

Fii atent la sunete. “Avem opţiunea de a ne seta alarma la ceas/telefon aşa cum ne dorim. Poţi alege o alarmă cu tonuri blânde, muzică liniştitoare, poate sunete de clopot, muzică zen sau poate tonuri care te motivează să te ridici din pat. Organismul tău va ȋncepe ziua echilibrat, pe un ton liniştitor. În acelaşi timp poţi să adaugi alarmei şi un mesaj reprezentativ pentru tine. Spre exemplu, mesajul meu de dimineata este: „Viaţa mea este plină de prosperitate”, declară expertul în mindfulness.

Hidratează-te. Hidratarea este extrem de importantă, iar primul lucru pe care trebuie să-l faci dimineaţa este să bei un pahar cu apă.

“Corpul tău are nevoie de apă. Dimineaţa este un moment perfect pentru hidratare. Înainte de a consuma cafea sau ceai, ȋţi propun să bei un pahar cu apă la temperatura camerei. Eu prefer să-mi pun ȋn paharul de apă şi zeama de la o jumătate de lămâie. Te vei hidrata şi corpul va fi pregătit pentru o nouă zi”, afirmă specialistul.

Fii atent la mediul înconjurător. Înainte de a începe task-urile pentru birou trebuie să ne conectăm cu tot ce este în jurul nostru.

“Suntem conectaţi cu tot ceea ce este ȋn jurul nostru. Îţi propun ca ȋnainte de a deschide e-mail-ul, mesageria sau aplicaţiile de socializare, ȋndreaptă-ţi privirea către natură. Eu obişnuiesc să deschid geamul larg, şi pentru câteva minute observ tot ce este ȋn jurul meu: culori, mirosuri, mişcare şi energie. Uită-te pe cer, priveşte un copac, ascultă ciripitul păsărilor, etc. Apoi mergi mai departe cu activităţile din ziua respectivă”, este de părere specialistul.

Imaginează-ţi cum va fi ziua. “Un exerciţiu pe care-l fac zilnic ȋn prima parte a dimineţii este cel de vizualizare. Pentru câteva secunde ȋmi imaginez cum vreau să fie ziua mea. Vizualizez persoanele pe care le voi ȋntâlni, vesele si binevoitoare, simt energii pozitive, ȋntâlniri care se petrec aşa cum ȋmi doresc. În funcţie de agenda pe care o ai in ziua respectivă, ȋndrăzneşte, desenează-ţi ziua perfectă, vizualizează mindful. Eu am şi o mantră personală pe care o repet ȋn fiecare zi: “Cu mulţumiri şi laude aşez ȋnaintea mea ȋn această zi, bucuria şi prosperitatea Universului. Fie ca Universul să-mi ofere, tot ce am nevoie ȋn această zi”, conchide Dana Predu.