Mandarinele – 10 motive să mănânci măcar una pe zi, mai ales iarna

  • Publicat:
Mandarinele - 10 motive să mănânci măcar una pe zi, mai ales iarna
Foto: Shutterstock

Mai micuţe în comparaţie cu „surioarele” lor, portocalele, mandarinele sunt delicioase şi oferă multiple beneficii pentru întregul organism, datorită conţinutului bogat în vitamine, minerale şi fibre cu rol esenţial. În plus, mandarinele conţin substanţe cu rol antioxidant şi antiinflamator care pot avea efecte benefice pentru inimă şi creier.

Descoperă mai jos beneficiile mandarinelor pentru sănătatea ta!

Mandarinele ajută creierul să se menţină tânăr

Potasiul, acidul folic şi alte substanţe antioxidante din mandarine asigură protecţie celulelor cerebrale. Acidul folic, de exemplu, este cunoscut pentru faptul că reduce riscul de boală Alzheimer şi întârzie declinul cognitiv, în timp ce potasiul creşte fluxul sanguin către creier şi îmbunătăţeşte memoria, capacitatea de concentrare şi activitatea sistemului nervos.

De asemenea, mandarinele sunt bogate în complexul de vitamine B, care previn stările depresive, precum şi tulburările de echilibru.

Sunt benefice pentru gravide şi copii

Tot datorită vitaminelor B conţinute, mandarinele au efect benefic în dezvoltarea celulelor nervoase ale fătului şi pot preveni malformaţiile congenitale. Studiile arată că deficienţa de acid folic la gravide este asociată cu greutate mică a fătului la naştere, precum şi cu defecte de tub neural sau naştere înainte de termen.

Indicate în caz de hipertensiune și retenție de apă

Nivelul crescut de potasiu din mandarine ajută la reglarea tensiunii arteriale, ca urmare a proprietăţilor vasodilatatoare asupra vaselor de sânge. De asemenea, mandarinele conţin foarte puţin sodiu, motiv pentru care sunt recomandate şi persoanelor care au probleme cu retenţia de apă în ţesuturi.

Bune pentru sănătatea inimii

Bogate în fibre, vitamina C, vitamina B6 şi potasiu, mandarinele sunt ideale pentru protejarea sănătăţii inimii. Studiile au arătat că persoanele care consumă zilnic alimente care conţin potasiu (minimum 4.000 mg) prezintă un risc mult mai mic de a dezvolta boli de inimă.

Susţin imunitatea și protejează vederea

Datorită nivelului crescut de vitamina C şi a numeroaselor substanţe antioxidante (betacaroten, luteină, zeaxantină), mandarinele pot ajuta la contracararea efectelor nocive ale radicalilor liberi asupra organismului, susţin sistemul imunitar în lupta cu infecţiile virale şi protejează vederea.

Mandarinele înfrumuseţează pielea şi părul

Tot vitamina C este „vinovata” de serviciu. Aceasta nu numai că susţine imunitatea, dar poate spori şi producţia de colagen, o proteină esenţială pentru sănătatea pielii şi a părului. În plus, mandarinele conţin din abundenţă vitamina A, care poate regla secreţia de sebum atât la nivelul scalpului, cât şi al feţei.

Ajută digestia şi reglează nivelul de colesterol

Fibrele conţinute din belşug de mandarine ajută la reglarea tranzitului intestinal, previn constipaţia şi ţin la distanţă senzaţia de foame, fiind astfel indicate şi în curele de slăbire.

De asemenea, fibrele sunt importante şi pentru reglarea nivelului de colesterol şi a glicemiei, prevenind astfel boli precum diabetul, hipertensiunea arterială sau infarctul de miocard.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Paula Rotaru - Senior Editor
Senior Editor, [email protected] A făcut parte din echipa Ce se întâmplă, Doctore? în perioada aprilie 2013-decembrie 2023. Articolele sale cuprind informații despre diverse afecțiuni, alimentația echilibrată, îngrijirea pielii și sănătatea emoțională. Colaborări: Viața ...
citește mai mult
Recomandare video
Salată cu ciuperci și Mușchi File și paste cu Jambon de Curcan