Top antrenamente fitness pentru slăbire şi musculatură în 2015

În fruntea topului rămân antrenamentele cu propria greutate (body weight training). De mulţi ani sunt populare, oamenii s-au antrenat dintotdeuna cu propria greutate.
Top antrenamente fitness pentru slăbire şi musculatură în 2015

În SUA, numărul antrenorilor de fitness autorizaţi creşte cu repeziciune, de la an la an. Se estimează că în 2020 vor fi cu 25% mai mulţi instructori de fitness decât în 2010.

Asemenenea şi numărul persoanelor supraponderale, obeze sau depresive. Depresia este una dintre cauzele pentru care mulţi se refugiază în mâncare, în alcool ori renunţă să mai facă sport.

Iată care sunt cele mai populare tipuri de antrenament.

Locul 1 – În fruntea topului rămân antrenamentele cu propria greutate (body weight training). De mulţi ani sunt populare, oamenii s-au antrenat dintotdeuna cu propria greutate. Însă, datorită faptului că este nevoie de puţin echipament, costurile sunt reduse (încă suntem în criză), iar eficienţa este maximă iată că a surclasat alte tipuri de antrenament la modă.

Succesul este asigurat de intensitate, ritmul cardiac şi rezistenţa la efort. Pe măsură ce te antrenezi mai intens, rezistenţa la efort creşte exponentţial, iar tu ajungi să poţi face faţă la sesiuni care ţin tot mai mult pulsul ridicat.

Locul 2 – HIIT – antrenament pe intervale de intensitate (High-intensity interval training) un sistem de antrenament uşor de implementat, ce nu consumă prea mult timp şi ce îţi oferă rezultate vizibile în cel mai scurt timp posibil. Studiile începute încă din anii ’70 arată că eforturile intense, dar scurte ca durată, pot aduce mai multe beneficii decât efortul susţinut, de lungă durată.
Iată doar câteva dintre beneficii: consum caloric mare, fără pierderea masei musculare. În cazul celor care trebuie să slăbească este recomandat HIIT deoarece acesta nu doar că ajută la arderea grăsimilor, ci ajută şi la menţinerea şi creşterea masei musculare.

Locul 3 – antrenamentele de forţă. Adepţii lor sunt în speciali clienţii mai tineri ai sălilor de sport. Antrenament cu greutăţi pot duce la îmbunătăţirea funcţiei metabolice, forţa fizică, reducerea bolilor cardiovasculare, tensiunea arterială scăzută, reglarea nivelului de colesterol şi nu în ultimul rând la menţinerea densităţii osoase.

Locul 4 – antrenor personal. Din ce în ce mai mulţi adepţi ai sportului, au început să înţeleagă rolul unui personal trainer. Evident, nu toată lumea şi-l permite. Ce avantaje ai: program personalizat nevoilor organismului tău, nu intri în rutina inevitabilă a antrenamentelor obişnuite, menţinerea motivaţiei. În plus, un antrenor personal te învaţă cum să te încălzeşti corect şi cum să faci stretching corect – aceste două etape sunt foarte importante, iar mulţi le neglijează.

Locul 5 – Programele de slăbire. Combinarea unei diete hipocalorice combinate cu sport sunt încă pe val – aceasta este cheia menţinerii greutăţii ideale şi a slăbirii. Creşte numărul companiilor care oferă pachete complete: dietă personalizată, program de sport şi mâncare preparată după reţete aprobate de nutriţionişti.

Recomandări: