„Nu am de timp de sala” nu este o scuza!

Unii specialisti din SUA considera ca exercitiile fizice scurte au acelasi efect benefic ca acelea de lunga durata.
„Nu am de timp de sala” nu este o scuza!
„Nu am de timp de sala” nu este o scuza!

Un studiu facut in Statele Unite a demonstrat ca si reprizele scurte, dar foarte intense de exercitii fizice – cele care dureaza de pilda cateva minute pe zi – pot duce la aceleasi rezultate ca antrenamentele indelungi si regulate.

„Am fost uluiti sa descoperim ca exista imbunatatiri similare in sanatatea musculara si in performanta dupa aceste doua strategii diferite de a face sport”, spun cei care s-au ocupat de experiment. Acesta a fost realizat pe nu mai mult de 20 de fete de liceu care au facut diferite forme de activitate fizica, la intensitati diferite.

„Am aratat iata ca si exercitiile fizice care nu tin neaparat o ora, doua, sunt extrem de eficiente. Pentru cele mai elaborate avem nevoie de timp si de o motivare puternica, dar acestea sunt la indemana tuturor, fara cine stie ce efort”.

Pe loc repaus, in cazul pilulei care inlocuieste sportul

Dupa ce specialistii britanici au dus pana la apogeu culmea lenei si ne-au anuntat ca au descoperit pastila care inlocuieste exercitiile fizice, vin alti colegi de-ai lor de breasla si precizeaza ca testele facute de primii nu au fost complete. Si nici vorba de putere miraculoasa de a suplini miscarea, sustin expertii din Missouri.

Doctorii britanicii sustineau ca pastila-minune are acelasi efect asupra corpului ca si o ora de fitness. Substantele din medicament, „pacalesc“ muschii si le produc senzatia de oboseala. Concret, ele instaleaza senzatia de extenuare musculara, timp in care creste productia de fibra, iar grasimile sunt arse mai repede. Nu e chiar asa avertizeaza acum alti medici, care cer cercetari mai amanuntite. Era prea de tot…

Antrenamente fara batranete

Exercitiile fizice sunt mijlocul cel mai eficient pentru a lupta impotriva efectelor imbatranirii si pentru a trai mai mult, potrivit unui studiu american care s-a intins pe 25 de ani. Participantii la cercetare care faceau in mod regulat exercitii fizice, de mai multi ani, au suferit de mai putine afectiuni, au avut o viata activa mai mult timp si s-au confruntat cu 50% mai putine riscuri de a muri decât persoanele inactive, au stabilit cercetatorii de la Stanford.

La 19 ani de la debutul studiului, 34% dintre participantii din grupul de sedentari au decedat, comparativ cu doar 15% dintre membrii grupului care practica exercitii fizice. In plus, persoanele care alergau in mod regulat au inceput sa sufere de pe urma handicapurilor fizice cu 16 ani mai târziu decât persoanele inactive.


Citeste si Mai multa miscare in fiecare
                 
Ce sport sa aleg pentru copilul meu?


Foto: SHUTTERSTOCK

Elena Nistor

Elena Nistor este redactor colaborator al site-ului “Ce se întâmplă, doctore?”, articolele sale fiind dedicate sănătăţii şi sexualităţii. Temele pe care le abordează Elena Nistor se bucură de mare succes în rândul celor care îşi doresc să afle informaţii utile în ceea ce priveşte ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Dr. Beatrice Anghel: tratamente moderne în cancerele ginecologice avansate
Recomandări:
Este bine să alergi în fiecare zi?
Este bine să alergi în fiecare zi?
Flotări: cum să îți iasă dacă ești începător
Flotări: cum să îți iasă dacă ești începător