Cafea cu năut – cum se prepară, ce gust are și beneficii pentru sănătate

30.11.2021
Cafea cu năut - cum se prepară, ce gust are și beneficii pentru sănătate
Sursa foto: Shutterstock

Dacă ți-ai propus să mai reduci cantitatea de cafeină sau pur și simplu vrei să încerci ceva inedit, încearcă această rețetă de cafea cu năut. Ai nevoie doar de boabe de năut uscate, prăjite și apoi măcinate fin. Adaugi 1 linguriță de pudră de năut la o cană de apă sau lapte, aduci la fierbere, apoi strecori amestecul.  

Cafeina ajută la eliminarea somnolenței și senzației de oboseală, dar trebuie consumată cu măsură. Cafeaua, diverse sortimente de ceaiuri, ciocolata, toate acestea sunt surse de cafeină. Dacă facem excese, ne putem confrunta cu anxietate, tremurături, migrene, bătăi anormale ale inimii, tulburări de somn sau probleme digestive. De asemenea, trebuie să avem mare grijă la cantitatea de cafeină sau chiar să o evităm dacă luăm anumite pastile (antidepresive, miorelaxante).

Boabele prăjite de năut sunt un excelent înlocuitor de cafea, fiind folosite în acest scop încă din timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Gustul este asemănător cu al cafelei clasice și beneficiile nu sunt deloc de ignorat. Consumul de cafea cu năut este indicat inclusiv copiilor sau tinerilor, datorită efectelor sale energizante și digestive. Năutul este bogat în proteine și fibre, atât de importante pentru digestie, dar nu numai.

Beneficii cafea cu năut

Consumul de cafea cu năut are următoarele efecte benefice asupra organismului:

Cum se prepară cafeaua cu năut

Cafeaua cu năut este foarte ușor de preparat. Speli boabele de năut, le usuci, le lași la cuptor sau le tragi la tigaie până se rumenesc, apoi le lași să se răcească bine, după care le treci prin râșnița de cafea.

Poți face cafea cu năut rece, la filtru sau la ibric, în funcție de preferințe. În video de mai jos poți vedea 3 rețete de cafea cu năut delicioase.

Dacă vrei să obții și spumă, poți adăuga un praf de bicarbonat de sodiu în cafea. Iar pentru un plus de aromă, presară puțină scorțișoară pe deasupra. Poți îndulci cafeaua cu zahăr, dar și cu sirop de agave sau sirop de arțar.

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. A scris peste 5.000 de articole în acest timp. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Dr. Gina Chiriac, psihoterapeut: tehnici de a ne respecta promisiunile față de noi înșine