Năutul, o sursă nemaipomenită de nutrienți esențiali. Ce se întâmplă dacă-l consumi zilnic

Năutul nu conține gluten și astfel nu reprezintă un declanșator al alergiilor sau intoleranțelor.
05.10.2021
Năutul, o sursă nemaipomenită de nutrienți esențiali. Ce se întâmplă dacă-l consumi zilnic
Foto: pexels

De când am început să fac schimbări în stilul de viață și să fiu mai atentă la ceea ce consum, mi-am dat seama că m-am împrietenit foarte bine cu anumite alimente cărora le găsesc locul într-o varietate de preparate. Pe listă se găsește și năutul, o proteină vegetală cu valori nutriționale impresionante, care oferă un gust plin de savoare atât aperitivelor, cât și gustărilor.

Năutul: valori nutriționale

240 de grame de năut oferă 14.5 grame de proteină, 4.25 grame de grăsimi și 44.9 grame de carbohidrați și 12.5 grame de fibre, ceea ce înseamnă 44% din necesarul zilnic recomandat. De asemenea, conține vitamine și minerale esențiale și antioxidanți. Potrivit unui studiu publicat în jurnalul Nutrients, persoanele care consumă cu regularitate năut sau humus se bucură de un aport crescut de vitamine A, E și C, acid folic, magneziu, potasiu și fier.

240 de grame de năut oferă și 80% din necesarul zilnic de mangan, un mineral de care corpul are nevoie pentru a produce energie, protejează celulele și sprijină sănătatea oaselor și imunitatea. Aceeași cantitate oferă și alți nutrienți necesari: 70% din necesarul zilnic recomandat de acid folic, bun pentru producerea de ADN, 26% din necesarul zilnic de fier, care ajută la oxigenarea organismului, 20% din necesarul zilnic de magneziu, care ajută la reglarea glicemiei, 14% din necesarul zilnic de potasiu, bun pentru tensiunea arterială și 17% din necesarul zilnic de zinc care sprijină imunitatea. Să nu uităm de conținutul de antioxidanți, meniți să protejeze împotriva bolilor cardiovasculare, cancerului și bolilor neurologice.

Beneficii pentru sănătate

Năutul nu conține gluten și astfel nu reprezintă un declanșator al alergiilor sau intoleranțelor. Consumul de năut scade riscul de diabet de tip 2, boli cardiovasculare și obezitate și crește bacteriile bune din tractul gastrointestinal pentru a sprijini sănătatea digestivă și pentru a lucra ca un antiinflamator. Nu te speria, la început te vei confrunta cu gaze, dar organismul se poate adapta rapid. Dacă îți cumperi năut uscat îl poți prepara exact ca fasolea. Adică să îl lași la înmuiat.

Alexandra Necsoiu
Alexandra Necsoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, alexandra.necsoiu@m.ro

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Asist. Univ. Drd. Daniel Referendaru: tehnica „dinți într-o zi”