Scăpaţi rapid şi sănătos de kilogramele în plus!


Sigur, acesta pare un vis de neatins pentru mulţi dintre noi, însă experţii nutriţionişti susţin că, cu puţin efort, se poate. Ţineţi însă cont de faptul că slăbirea sănătoasă implică eliminarea a maximum 0,5 - 1 kg pe săptămână!


Scăpaţi rapid şi sănătos de kilogramele în plus!


 

Sigur, acesta pare un vis de neatins pentru mulţi dintre noi, însă experţii nutriţionişti susţin că, cu puţin efort, se poate. Ţineţi însă cont de faptul că slăbirea sănătoasă implică eliminarea a maximum 0,5 – 1 kg pe săptămână!



Mâncaţi corect şi mergeţi la sală – este îndemnul pe care l-aţi auzit probabil de sute de ori de când v-aţi hotărât să vă puneţi pe treabă.

Slăbirea nu este un lucru simplu, iar dacă se acţionează fără cap pot apărea o serie de efecte nedorite, precum celebrul yo – yo. Acesta nu doar că duce la îngrăşare, dar şi la tulburarea metabolismului. Şi apoi, adio siluetă pentru totdeauna!



Aşadar, ce ar trebui să faceţi pentru a slăbi în mod sănătos şi în cel mai scurt timp? Simplu: mâncaţi mai puţin şi faceţi mai multă mişcare.

În principiu, acesta ar trebui să devină un stil de viaţă, nu un regim de două săptămâni, întrucât revenirea la vechile obiceiuri aduce cu sine şi kilogramele pierdute. Nutriţioniştii susţin că dacă am mânca zilnic cu 500 de calorii mai puţin decât în mod obişnuit ar trebui să dispară, într-o săptămână, circa 1 kg.

Vreţi să slăbiţi mai rapid?

Pe lângă cele 500 de calorii tăiate, adăugaţi câte 4 ore de mişcare zilnică şi, în funcţie de conformaţie şi metabolism, puteţi ajunge chiar şi la 2 kilograme pe săptămână!



Sfat: limitaţi consumul de sare şi veţi avea o imagine mai clară asupra corpului vostru. Sarea favorizează retenţia de apă, motiv pentru care de multe ori puteţi avea tegumentele umflate şi, de fapt, să nu fie nevoie să daţi jos nici un kg.

De asemenea, eliminaţi şi amidonul, pentru că şi acesta favorizază retenţia de fluide. După limitarea cantităţii de sare şi eliminarea produselor pe bază de amidon, cântarul vă va indica în scurt timp o greutate cu circa 2 kg mai puţin, ceea ce înseamnă că… v-aţi dezumflat!



De asemenea, renunţaţi la dulciurile procesate, grăsimile animale şi lactatele grase. Concentraţi-vă pe fructe şi legume pentru că vă vor astâmpăra foamea fără riscuri pentru siluetă, carne slabă (nu mâncaţi niciodată pielea păsărilor de curte, deoarece conţine o cantitate mare de grăsime), peşte, beţi multă apă deoarece ajută la eliminarea mai rapidă a toxinelor din corp.

 
Nu mâncaţi de plictiseală, învăţaţi să faceţi diferenţa între foame şi poftă, nu săriţi peste nici una dintre cele 3 mese importante ale zilei. 
 
Sfat: unele alimente s-ar putea să vă creeze stări emoţionale diverse, altele vă pot balona, constipa, provoca diaree, dureri de stomac, arsuri gastrice. Ţineţi un jurnal al meselor, în care să scrieţi exact ce aţi mâncat în fiecare zi şi cum v-aţi simţit.

În felul acesta puteţi identifica mâncărurile care nu vi se potrivesc pentru a le scoate din meniul zilnic.

 
Diana Suciu

Diana Suciu este un jurnalist cu experienţă în realizarea de ştiri şi articole pentru on line, fiind unul dintre primii redactori ai site-ului “Ce se întâmplă, doctore?”. De-a lungul timpului, Diana Suciu a scris sute de ştiri, articole şi interviuri atât pentru revista “Ce se întâmplă, ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Natalia Pavalachi Pittet, sexolog: Cum discutăm cu copiii și adolescenții despre sex