Săptămâna grecească la Lidl: peste 50 de alimente cu specific mediteraneean, la prețuri foarte mici. De dulce sau de post, bune și la dietă

20.03.2022

Începând de luni, 21 martie, Lidl sărbătorește săptămâna grecească. În broșură se regăsesc peste 50 de produse cu specific mediteraneean, unele dintre ele potrivindu-se de minune în curele de slăbire, dar și dacă ții post.

Pe lângă faimosul iaurt grecesc, delicioasele măsline verzi sau Kalamon, brânza feta cremoasă și smochinele perfecte ca gustare, săptămâna grecească la Lidl îți aduce și produse de post precum sărmăluțe cu orez învelite în foi de viță, halva sau salată de vinete. Iar în zilele cu dezlegare la pește poți opta pentru delicioasele fructe de mare. Aici poți vedea broșura Lidl pentru Săptămâna grecească.

Ți-am făcut mai jos o selecție a celor mai atractive oferte din săptămâna grecească la Lidl, atât din punct de vedere gustativ, cât și în ceea ce privește prețul accesibil.

Săptămâna grecească la Lidl
Alimente cu specific mediteraneean de neratat

Brânză Halloumi cu chilli sau busuioc, 225 de grame la doar 8,99 lei

Încearcă această rețetă de salată cu spanac şi halloumi. În doar câteva minute te poți bucura de o cină uşoară şi delicioasă.

Iaurt grecesc la găletușă de 1 kilogram, la numai 10,99 lei

Iaurtul grecesc conţine aproximativ jumătate din carbohidraţii unui iaurt clasic. Varianta grecească este o alegere inteligentă pentru dietele cu conţinut scăzut de carbohidraţi. Acesta conţine de la 5 până la 8 grame pe porţie, comparativ cu 12 până la 17 grame în iaurtul clasic.

În plus, prin modul de realizare se elimină o parte din zahărul din lapte, respectiv lactoza, făcând iaurtul grecesc să fie mai bine tolerat de cei care au intoleranţa la lactoză.

Pastă de măsline Kalamata sau măsline verzi, 180 de grame, 5,49 lei

Măsline Kalamata conţin vitaminele B, C, E, K (benefice pentru sănătatea inimii şi a ochilor), precum şi minerale (calciu, magneziu, fier, fosfor, cupru, potasiu) care reduc riscul de anemie şi întăresc sistemul osos şi cardiovascular.

Conţinutul crescut de grăsimi nu ar trebui să te sperie, pentru că 75% dintre acestea sunt mononesaturate (în principal acid oleic), deci benefice pentru sănătate, în special pentru inimă. Consumul de măsline Kalamata este asociat cu un risc mai mic de instalare a bolilor de inimă şi a cancerului, precum şi cu îmbunătăţirea vederii şi a sistemului osos.

Telemea cuburi cu ardei gras roșu și chilli, ierburi aromatice sau ulei de măsline, 350 de grame, 10,99 lei

Dacă eşti la dietă, dar pofta de brânzeturi nu poate fi nicicum ţinută în frâu (de altfel, nici nu e recomandat), alege cu grijă sortimentele şi consumă cu moderaţie. Orice aliment, oricât ar fi de sănătos, consumat în exces devine periculos.

Urda este tipul de brânză care primeşte premiul 1 cu coroniţă la capitolul „de dietă”, deoarece are un conţinut de grăsime de doar aproximativ 8% şi este foarte uşor de digerat. De asemenea, este recomandată şi persoanelor care au probleme cu ficatul, datorită aminoacizilor conţinuţi care ajută la regenerarea celulelor hepatice.

Pe locul secund este brânza proaspătă de vaci, dar cu conţinut redus de grăsime, recomandată atât celor la dietă, cât şi copiilor. Brânza de capră este, la rândul ei, indicată celor care vor să mănânce sănătos şi care au intoleranţă la lactoză, dar se recomandă consumul cu moderaţie, pentru că este totuşi destul de grasă.

Ulei extravirgin de măsline Kalamata, 500 ml, 21,99 lei

Dacă iei o lingură de ulei de măsline dimineața, imediat după trezire, sănătatea ta va avea numai de câștigat.

Uleiul de măsline te ajută să ții sub control greutatea corporală, reglează glicemia, colesterolul, curăță vasele de sânge, previne formarea cheagurilor, ameliorează depresia și protejează creierul de demență.

Vitaminele A, D, E și K, precum și grăsimile mono și polinesaturate din uleiul de măsline sunt doar câteva dintre substanțele nutritive care au efecte benefice asupra sănătății. Cel mai bun ulei de măsline este cel obținut din măslinele verzi tinere, extravirgin, presat la rece și bogat în antioxidanți miraculoși. Printre acești antioxidanți se numără compușii fenolici, care au proprietăți antimicrobiene și antiinflamatoare.

Musaca grecească, 380 grame, 11,99 lei

Dacă vrei să încerci acest preparat acasă, iată o rețetă de musaca de vinete cu carne tocată.

Fructe de mare în stil grecesc, marinate, 300 de grame, 16,99 lei

Combină-le cu orez și vei obține un preparat sățios, sănătos și delicios. Vezi aici o rețetă de risotto cu fructe de mare.

Sos Tzatziki, 250 de grame, 6,99 lei

Combinația de iaurt grecesc cu castraveți, mărar și usturoi este demențială. Vezi aici cum poți prepara un sos tzatziki autentic în doar 5 minute!

Salată de vinete sau de ardei roșu și roșii, 250 de grame, 6,99 lei

Dr. Mihaela Bilic, medic nutriționist, te învață cum să NU transformi salata de vinete într-o maioneză. Iată cu ce poți înlocui uleiul din compoziția salatei de vinete dacă ești la dietă.

Chiftele umplute în stil grecesc, 280 de grame, 9,99 lei

Dacă ții post, s-ar putea să-ți placă și această rețetă de chifteluțe vegetariene din dovlecei și cartofi. Se fac la cuptor, au puține calorii, dar sunt delicioase!

Halva din susan cu miere, 250 de grame, 9,99 lei

Știai că poți face ușor halva și acasă? Ai nevoie de 4 ingrediente, atât! Vezi aici o rețetă simplă de halva de casă cu miere, susan și cacao.

Sărmăluțe cu orez în foi de viță de vie, 280 de grame, 7,99 lei

Mmm, curcubeu pe cerul gurii – așa sunt de bune aceste sărmăluțe! Unde mai pui că sunt prietenoase și cu silueta! Dacă ai timp și chef, poți încerca rețeta noastră de sarmale de post cu ciuperci și orez, în foi de viță.

Diverse condimente pentru preparate grecești, 70 de grame, 3,99 lei

Ce tristă și lipsită de gust ar fi viața fără minunatele condimente! Ține cont însă că ierburile aromatice și condimentele păstrate în plicuri desfăcute se strică înainte de data de expirare. Mai precis, din cauza umidității la care sunt expuse în atmosfera din bucătărie, unde se produc mereu aburi, acestea se umezesc și este favorizată apariția mucegaiului. În plus, își pierd aroma și proprietățile, iar mâncărurile nu vor mai căpăta gustul dorit.

Cel mai indicat este să depozitezi condimentele în borcănașe mici de sticlă și să le ții departe de o sursă de căldură. De asemenea, evită să le păstrezi mai mult de un an și etichetează recipientele cu denumirea și data achiziționării. 

Baclava în sirop, 440 de grame, 16,99 lei

Baclavaua este bine primită şi în România, ea fiind una dintre cele mai apreciate reţete de prăjituri. Este preferată în detrimentul altor reţete pentru cătimpul de realizare al acestuia este scurt iar bugetul pentru realizarea ei este unul pe care şi-l permite oricine. Vezi aici rețeta de baclava turcească, în caz că ai chef de gătit. 

Miez din semințe de floarea-soarelui învelite în ciocolată cu lapte sau ciocolată amăruie, 150 de grame, 5,99 lei

Sunt bogate în vitaminele E, B1, B6, acid folic, în minerale, precum magneziu, seleniu, mangan, cupru, fosfor, în triptofan şi fitosteroli (ajută la reducerea nivelului de colesterol în sânge). Pe scurt reprezintă o adevărată sursă de sănătate şi un excelent energizant. Află mai multe despre beneficiile semințelor de floarea-soarelui aici.

Smochine grecești deshidratate, 300 de grame, 14,99 lei

O gustare excelentă! Atât smochinele proaspete, cât şi cele uscate sunt bogate în fibre, care conferă senzaţia de saţietate, combat constipaţia, ţin sub control nivelul colesterolului şi reglează glicemia. De asemenea, smochinele sunt surse bogate în calciu– mineral care previne instalarea osteoporozei şi a problemelor dentare – şi antioxidanţi care au rolul unui scut protector împotriva acţiunii radicalilor liberi. Descoperă aici alte beneficii ale consumului de smochine!

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic informații despre diverse afecțiuni, alimentație, ... citește mai mult
Recomandare video
Dr. Raluca Oprea: dieta echilibrată, primul pas în tratamentul ficatului gras