Prof. dr. Roxana Maria Nemeș: Ce alimente ajută plămânii

O alimentație bazată pe legume, fibre, proteine și cât mai puține alimente procesate (vezi mezeluri) ne ajută să menținem sănătatea.
Prof. dr. Roxana Maria Nemeș: Ce alimente ajută plămânii
Prof. dr. Roxana Maria Nemeș, președinta Societății Române de Pneumologie, foto arhivă

Și plămânii – principalul mod de oxigenare al organismului au nevoie de un stil de viață echilibrat, aer curat, respirație conștientă, mișcare pentru a se menține sănătoși. Poluarea, fumatul, diverse bacterii, virusuri, afecțiuni ale căilor respiratorii pun în pericol buna funcționare a plămânilor. Prof. dr. Roxana Maria Nemeș, președinta Societății Române de Pneumologie vorbește despre dieta favorabilă bunei funcționări a plămânilor.

 

Spațiul în care trăim cel mai mult este bine să fie aerisit, relaxant, ușor de curățat. Dormitorul nu trebuie să fie camera cu biblioteca, în caz că dețineți una. Cărțile depozitează mult praf. Mult praf în mediul în care locuiți și dormiți, pe termen lung poate însemna și apariția alergiilor la nivelul căilor respiratorii. Somnul și mișcarea zilnică în aer liber în natură, exercițiile de respirație, evitarea fumatului activ și pasiv sunt alte căi prin care menținem sănătatea plămânilor.

 

CSÎD: Există o dietă recomandată pentru sănătatea plămânilor?

Prof. dr. Roxana Maria Nemeș: Alimentația e foarte importantă pentru că vorbim despre menținerea în limite normale a profilului lipidic, colesterol și trigliceride. Mesele trebuie să aibă un aport important de legume, fructe și minimal de mâncăruri procesate. Toate aduc un beneficiu în stilul de viață, pentru că vorbim despre o sănătate a plămânilor, dar și de o sănătate a inimii.

Regim alimentar echilibrat în fibre și cât mai puțină mâncare procesată – recomandări și pentru bolnavii de plămâni

CSÎD: Ce ar trebui să mai facem pentru a ne bucura de capacitatea de 100% a plămânilor?

Prof. dr. Roxana Maria Nemeș: Ar trebui să menținem o sănătate generală a organismului mai ales că de multe sărim peste mese, mâncăm pe fugă în timpul zilei și ajungem să mâncăm prea mult seară, ceea ce nu este corect. Trebuie să avem un regim echilibrat în fibre, în rația proteică și acest lucru nu trebuie să înceapă la senectute. Suntem ceea ce mâncăm și acest lucru e valabil și când suntem tineri.

De asemenea, nu trebuie să devenim sedentari și trebuie să facem mișcare la orice vârstă. Pacienții cu BPOC în forme severe ajung să facă reabilitare pulmonară, ei învață să efectueze aceste exerciții și trebuie să le facă în continuare și la domiciliu.

 

Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi

Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy.

Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru care lucrau atât din punct ... citește mai mult

Recomandare video
Cea mai bună pâine pentru slăbire: pastila de dietă