Fructele anti-îmbătrânire! Au puține calorii, multă vitamina C, dau energie și reglează tensiunea

15.07.2022
Fructele anti-îmbătrânire! Au puține calorii, multă vitamina C, dau energie și reglează tensiunea
Sursa foto: Shutterstock

Piersicile zemoase, dulci și parfumate au o mulțime de vitamine și minerale care ajută la menținerea echilibrului nervos. În plus, energizează și hidratează organismul, întăresc imunitatea, reglează funcțiile hepatice și intestinale. Și beneficiile nu se opresc aici…

În primul rând, îți răsfeți papilele gustative, te răcorești și te hidratezi – 100 de grame de piersici conțin 88% apă. Și la ca­pitolul calorii, balanța înclină în favoarea siluetei tale – 100 de grame de piersici având 43 de ca­lorii, spre deosebire de struguri, care au 73.

Ce beneficii au piersicile pentru sănătatea ta

Piersicile sunt recomandate în caz de anemie, constipație, hipertensiune arterială, gastrită, inflamații, bronșite, astm, probleme cu digestia, pietre la rinichi.

Datorită conținutului de vitamina A, piersicile ajută organismul să lupte împotriva formării celulelor maligne.

Pentru că aceste fructe sunt ușor de digerat, curele cu piersici sunt recomandate și oamenilor în vârstă. Deoarece stimulează digestia, piersicile au un ușor efect laxativ și un puternic efect diuretic.

Sunt recomandate și persoanelor care suferă de gută sau reumatism. Infuzia din frunze de piersic ajută la distrugerea viermilor intestinali.

Fructul anti-îmbătrânire

Piersica este recunoscută pentru proprietățile sale anti-îmbătrânire. „Piersicile conțin caroten, antioxidanți și vitamina C, asigură o bună calitate a spermei și ameliorează problemele gingivale. De asemenea, piersicile, nectarinele şi caisele conţin vitamina E, singură sursă naturală (fără alte grăsimi) din această vitamină”, explică dr. Mihaela Bilic, medic nutriţionist.

Când vine vorba de consum, medicii ne sfătuiesc să optăm pentru piersicile proaspete (crude), nu pentru sucul lor.

De asemenea, piersicile au un conținut ridicat de potasiu, mineralul care contribuie la sănătatea inimii.

În 100 de grame de fruct se găsesc 200 miligrame de potasiu, dar și cantități importante de fier, fosfor, calciu și magneziu.

Atenție la puful piersicilor, poate da alergii!

Medicii atenţionează că unele persoane care se ştiu alergice la polen pot prezenta, în asociere cu consumul de fructe şi legume de sezon, inclusiv piersici, urticarie de contact.

Aceasta se manifestă prin mâncărimi ale nasului, buzelor, umflături dureroase la nivelul buzei şi limbii. În cazuri severe, se poate ajunge la dificultăţi de respiraţie.

Precauţia este valabilă şi pentru cazurile de colită de fermentaţie, diaree acută sau cronică, gastrită hiperacidă, pentru a nu accentua aceste tulburări digestive.

Persoanele alergice la piersici pot consuma nectarine, care au un potenţial aler­gic mult mai redus datorită lipsei pufului, fiind foarte bine tolerate de sistemul digestiv.

Paula Rotaru
Paula Rotaru
S-a alăturat echipei Ce se întâmplă, Doctore? în anul 2013. În timp, CSID a devenit a doua sa familie, care cuprinde o mână de oameni pasionați de scris și preocupați de starea de bine a românilor. Ține legătura cu medici din toate domeniile și vă aduce zilnic informații despre diverse ... citește mai mult
Recomandare video
Top 5 alimente sănătoase care îngrașă