Nu îți mai umple farfuria! Cum arată o porție corectă de mâncare și câtă apă să bei în funcție de greutate

09.04.2022
Nu îți mai umple farfuria! Cum arată o porție corectă de mâncare și câtă apă să bei în funcție de greutate
Sursa foto: Profimediaimages.ro

Dacă vrei să mănânci sănătos și să îți menții greutatea, trebuie să știi că o porție ideală de carne ar trebuie să se încadreze între 150 și maximum 250 de grame pe zi, nu mai mult! 

Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție, oferă câteva sfaturi cu ajutorul cărora putem întocmi o porție corectă de mâncare, fără să o cântărim neapărat. Iar dacă te întrebi câtă apă ar fi bine să bei, află că acest lucru depinde de greutatea ta. Cu cât ai mai multe kilograme, cu atât cantitatea de apă trebuie să fie mai mare.

O porție de pâine nu trebuie să depășească 50 de grame

În cazul în care îți dorești pur și simplu să mănânci sănătos, uite câteva sugestii de măsurare a porțiilor care să te ajute în alegerea cantităților potrivite:

  • porția de carne ar trebui să fie cât o jumătate de palmă
  • porția de pește ar trebui să fie puțin mai mică de o palmă
  • porția de orez, quinoa, paste, mălai ar trebui să fie de 40-50 de grame înainte de fierbere
  • porția de năut, linte și alte leguminoase ar trebui să fie de 100-150 de grame după fierbere
  • porția de cartof, cartof dulce ar trebui să fie de 100-150 de grame crud
  • porția de pâine, wasa, finn crisp, rondele de orez ar trebui să fie de 40-50 de grame

Recomandări privind consumul de apă, ouă, fructe, legume și produse lactate

Potrivit nutriționistului, legumele ar trebui să fie consumate la liber, minimum 200 de grame per porție. În schimb, fructele ar trebui consumate în amestec, 150-250 de grame pe zi.

Cât privește lactatele, acestea ar trebui consumate cu moderație, selectând lactate cu un conținut moderat de grăsime (3-15%).

Ouăle ar trebui să provină de la găini crescute la sol, ecologic, se pot mânca în limita a 4-6 ouă pe săptămână.

Iar o porție corectă de nuci, semințe, migdale e de aproximativ 30 de grame.

Trebuie să bei câte 40 de ml de apă pentru fiecare kilogram. De exemplu, dacă ai 60 de kilograme, trebuie să bei 2,4 litri de apă/zi, plată sau minerală.

Este permis un desert mic, dar numai o dată pe săptămână.

Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție, fondator al platformei YummDiet. FOTO: Instagram @corigramescu
Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Dr. Mihaela Marinescu, VITALITAS: totul despre longevitate și îngrijirea de calitate a persoanelor vârstnice