3 alimente care combat diareea după mesele bogate în grăsimi

01.05.2021 | Redactia CSID
3 alimente care combat diareea după mesele bogate în grăsimi
Sursa foto: Shutterstock

După mesele copioase, se întâmplă deseori să ne confruntăm cu un „stomac  deranjat”. Vă dăm câteva sugestii de alimente care combat diareea și durerile de stomac. 

Nu de multe ori vi s-a întâmplat, probabil, ca un întreg concediu să fie distrus după ce aţi consumat ceva suspect în prima zi. Iar apoi aţi avut de luptat cu diareea până la ultima zi în care ar fi trebuit, de fapt să vă relaxaţi şi bucuraţi de libertatea de la serviciu. Ce ar trebui să faceţi în această situaţie?

Iată câteva alimente care combat diareea

1. Bananele – acestea sunt blânde cu stomacul şi uşor de digerat. În plus, cantitatea mare de potasiu pe care o conţin ajută organismul să înlocuiască electroliţii pierduţi în urma puseurilor de diaree.

De asemenea, bananele sunt bogate în pectină, o fibră solubilă care absoarbe lichidele din intestine şi ajută la eliminarea materiilor fecale fără să constipe.

O altă fibră solubilă pe care o conţin bananele este inulina. Aceasta acţionează ca un prebiotic, o substanţă ce favorizează dezvoltarea bacteriilor prietenoase din intestine (probiotice).

2. Orezul alb – uşor de digerat, acesta vă „leagă” la stomac, combătând diareea în timp scurt.

Atenţie, trebuie să fie preparat cât mai uşor, fără grăsimi şi alte condimente care vă pot irita mucoasa gastrică şi aşa suficient de „deranjată”.

Nu îl consumaţi în felul acesta pe perioade îndelungate, pentru că veţi cădea în cealaltă extremă, constipaţia!

3. Pâine prăjită. Sau covrigei, sau biscuiţi simpli. Pentru că sunt făcute din făină procesată, stomacul le va digera mai uşor în această perioadă.

Iată de ce ar trebui să vă feriţi câteva zile de produsele realizate din cereale integrale, ceva mai dificil de digerat pentru un stomac supărat.

În plus, sarea pe care o conţin ajută la reechilibrarea electroliţilor din organism, pierduţi în mare parte din pricina diareei.