De ce e bine să faci sport şi cum scapi de febra musculară

Un program de exerciţii fizice, efectuat în mod periodic şi constant, contribuie la întărirea sistemului imunitar, la prevenirea excesului ponderal, la menţinerea tonusului şi a stării de bine.
De ce e bine să faci sport şi cum scapi de febra musculară

Zilele sunt încă friguroase, se înserează de la ora 17.00, iar lipsa de energie specifică sfârşitului de iarnă ne îndeamnă mai degrabă spre canapeaua din faţa televizorului decât spre terenul de sport. Nu vă lăsaţi prinşi în această capcană! Iarna nu este un motiv de sedentarism.

Dimpotrivă, există o mulţime de motive pentru a face mişcare indiferent de anotimp. Un program de exerciţii fizice, efectuat în mod periodic şi constant, contribuie la întărirea sistemului imunitar, la prevenirea excesului ponderal, la menţinerea tonusului şi a stării de bine.

Pentru a fi în siguranţă în timpul practicării sportului preferat, important este să vă pregătiţi corespunzător, fie că alegeţi să faceţi mişcare în aer liber, fie într-un spaţiu acoperit.

Sportul pune pe fugă stresul, tulburările de somn şi depresia


Câţi dintre noi nu se plâng acum din cauza zilelor mohorâte şi visează deja la vacanţa de vară? Sportul este un remediu eficient contra depresiei de sezon şi un bun relaxant, datorită eliberării de endorfine – faimoşii hormoni care aduc starea de bine. Mişcarea de dimineaţă ne înviorează, alungă gândurile negative şi ne face plinul cu energie pentru întreaga zi.

Cu ajutorul sportului putem scăpa de tulburări ale somnului. Din simplul motiv că suntem motivaţi să ne trezim de dimineaţă pentru a avea timp de antrenament înainte de serviciu sau alte ocupaţii, ceea ce implică o oră rezonabilă de culcare. Iată un ritm de viaţă sănătos!

Pe lângă faptul că ne ajută să scăpăm de caloriile suplimentare, inevitabile în sezonul rece, sportul este un antidot pentru majoritatea suferinţelor omului modern: migrene, dureri de spate sau cervicale, tulburări digestive.

Ce tip de mişcare putem face iarna?

Încercaţi mersul pe jos. Chiar şi o simplă plimbare de o jumătate de oră pe zi este benefică. Ştim, pare banal, dar cu toate acestea prea puţini fac asta iarna. Ieşiţi din casă, chiar dacă e frig, mergeţi 15 minute pe jos şi veţi vedea că vă veţi simţi mai bine. Revigorarea este garantată.

Profitaţi de sezonul sporturilor de iarnă, mergeţi la patinoar, la schi. De acord, nu toată lumea se pricepe, dar puteţi încerca măcar de câteva ori pe sezon.

Cât despre activităţile de la sală, opţiunile sunt numeroase: de la cele individuale – fitness, cardio, mers pe bandă, pe bicicletă, gimnastică medicală, pilates, yoga, până la sporturile de echipă – fotbal, tenis.

Cei care au nevoie de mai multă motivaţie pot alege activităţi plăcute precum dansul, înotul. Iar dacă sunteţi foarte disciplinaţi, puteţi face 30 de minute de mişcare acasă, desigur, după ce aţi învăţat programul de la un specialist.

Cum ne pregătim corespunzător?

Cu toate aceste informaţii legate de antrenamente, jumătate de problemă este rezolvată! Mai rămâne de pus la punct pregătirea corectă în ceea ce priveşte alegerea echipamentului şi prevenirea accidentelor. Deşi sunt relativ costisitoare, merită să investim în costume şi accesorii de calitate specifice fiecărui sport în parte, pentru a asigura confortul şi protecţia necesare.

În caz contrar, după cel mult 30 de minute de activitate în aer liber, frigul sau umezeala îşi va spune cuvântul, iar disconfortul nu va mai permite continuarea antrenamentului. În cazul sporturilor în sală, costumele de calitate permit pielii să respire fără a se produce transpiraţie în exces.

Crioterapia – ajutor rapid şi corect în caz de accidentări

Febra musculară, contuziile, întinderile, precum şi accidentările soldate cu entorse sunt destul de frecvente în cazul practicării unei activităţi sportive. Acestea nu trebuie să ne descurajeze. Dacă ştim să acţionăm corect, consecinţele vor dispărea rapid. Potrivit medicilor, prima măsură de ajutor în astfel de evenimente constă în aplicarea terapiei reci sau crioterapiei. De aceea, nu uitaţi să puneţi în geanta cu echipament sportiv un spray cu efect răcoritor rapid şi plasturi de crioterapie.

Cele mai noi metode de crioterapie sunt spray-urile şi plasturii pe bază de levomentol. Această substanţă produce senzaţia de rece la nivelul zonei afectate, ceea ce reduce durerea şi ajută la prevenirea inflamaţiei. Pulverizat în momentul producerii unei lovituri, spray-ul cu levomentol calmează rapid durerea şi face posibilă continuarea activităţii sportive.

La rândul lor, plasturii cu levomentol se aplică pe zona afectată, iar efectul de răcire poate fi resimţit imediat şi durează până la 3 ore. Pe lângă efectul analgezic imediat, crioterapia este recomandată şi pentru prevenirea complicaţiilor la nivelul zonei afectate de un traumatism.

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. A scris peste 5.000 de articole în acest timp. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Armando Lungu: despre vegetarianism și activitatea fizică