Top alimente care provoacă STRES!

O dietă echilibrată este factorul crucial în menţinerea sănătăţii şi reducerea stresului. Anumite alimente şi băuturi stimulează puternic organismul, devenind în felul acesta cauze directe ale stresului. Această stimulare poate suprasolicita ficatul, poate deregla nivelul de zahăr din sânge şi pe termen lung poate fi nocivă.
Top alimente care provoacă STRES!

O dietă echilibrată este factorul crucial în menţinerea sănătăţii şi reducerea stresului. Anumite alimente şi băuturi stimulează puternic organismul, devenind în felul acesta cauze directe ale stresului.

Această stimulare poate suprasolicita ficatul, poate deregla nivelul de zahăr din sânge şi pe termen lung poate fi nocivă.

Iată câteva alimente care PROVOACĂ stresul şi pe care ar trebui să le consumi moderat, asta dacă nu vrei să te transformi într-o adevărată bombă care ar putea exploda în orice moment!

  • Cofeina.  Aceasta se găseşte în cafea, ceai, ciocolată, cola, etc. Cofeina determină producerea de adrenalină şi în felul acesta duce la creşterea nivelului de stres. Persoanele dependente de cofeină îşi extenuează glandele suprarenale, cele care produc hormonii stresului. Aceşti hormoni ai stresului influenţează metabolismul. În consecinţă, pe termen lung, cofeina determină creşterea în greutate, mai ales dacă este asociată cu un regim alimentar nesănătos. Consumul excesiv de cofeină are acelaşi efect ca şi stresul prelungit.
  • Alimentele sărate. Sarea creşte tensiunea, epuizează glandele suprarenale şi induce instabilitatea emoţională. Foloseşte un înlocuitor al sării care să conţină potasiu, în loc de sodiu. Evită alimentele gata preparate, cu un conţinut ridicat de sare, precum şunca, murăturile, cârnaţii etc.
  • Laptele de vacă şi produsele lactate. Acestea stresează organsimul prin substanţele pe care le conţin, de exemplu, proteina numită caseină, care este foarte greu de digerat şi poate declanşa reacţii alergice.
  • Carnea roşie. Are un conţinut ridicat de proteine, sporeşte concentraţia de dopamină şi neropinefrină din creier, ambele substanţe fiind asociate cu starea de anxietate şi de stres.
  • Margarina şi alte uleiuri vegetale procesate. Acestea au un conţinut foarte ridicat de acizi graşi trans, iar o dietă care abundă în aceşti acizi poate avea un efect negativ asupra colesterolului, crescând riscul afecţiunilor cardiace. În acelaşi timp, aceste produse blochează asimilarea de către organism a acizilor graşi esenţiali, benefici pentru sănătate.
  • Alimentele condimentate. Condimentele conţin uleiuri volatile, care au capacitatea de a irita mucoasa stomacului. Este mai bine să eviţi să consumi curry, ardei iuţi şi cârnaţi foarte picanţi, prezenţi în bucătăria mexicană şi indiană, precum şi unele băuturi. Un meniu cu curry sau chilli, conţinând un amestec de condimente foarte picante, are capacitatea de a perfora, la propriu, mucoasa gastrică.
  • Alimentele grase. Evită consumul de alimente bogate în grăsimi saturate, cum ar fi produsele de origine animală, produsele lactate, alimentele prăjite şi cele din meniurile de fast-food. Grăsimile supun sistemul cardiovascular la un stres inutil!
  • Dulciurile. Zahărul nu conţine substanţe nutritive esenţiale. El furnizează o creştere bruscă de energie în organism, care este posibil să ducă la extenuarea glandelor suprarenale. Acest lucru poate duce la irascibilitate, o slabă capacitate de concentrare şi depresie. Consumul ridicat de zahăr reprezintă o povară serioasă pentru pancreas, fapt care măreşte riscul apariţiei diabetului.

Sursa: „Eşti ceea ce mănânci”, Dr. Gillian McKeith

Postul - o detoxifiere inteligentă!
Postul - o detoxifiere inteligentă!