Exemple de mic dejun de la cei mai faimoşti experţi în nutriţie!

Experţii în nutriţie faimoşi în întreaga lume îţi prezintă meniul lor zilnic de mic dejun!
Autor: Iulia Pocol
Exemple de mic dejun de la cei mai faimoşti experţi în nutriţie!

Într-o lume a experţilor în nutriţie, micul dejun este mai mult decât o masă principală a zilei. Este mai mult decât o campanie pentru un stil de viaţă sănătos şi este mai mult decât 10 minute de mâncat în grabă, între două mailuri şi o cană de cafea.

Pentru experţii, micul dejun este energie, este un ansamblu de vitamine şi minerale, este ceea ce te îi ţine activi, fresh şi odihniţi întreaga zi.

Şi pentru că eşti, probabil, sătulă de teorii conform cărora “micul dejun trebuie să fie, de fapt, marele dejun”, “micul dejun trebuie să conţină x, y, z”, experţii în nutriţie faimoşi în întreaga lume îţi prezintă meniul lor zilnic de mic dejun!

Mike Roussel, medic nutriţionist şi autor al cărţii “6 Pillars of Nutrition” – în cazul meu, micul-dejun conţine, de obicei, un pahar de kefit, omletă cu spanac şi brânză feta şi câteva prune.

Tony Hornon, antrenor personal al vedetelor şi creatorul unui renumit program de sport pentru remodelarea a abdomenului – sotez ingrediente precum: roşii, usturoi, ceapă roşie şi ardei, la care adaug oţet balsamic şi ulei de măsline şi le servesc apoi pe felii de pâine integrală prăjite, acoperite cu ouă fierte moi şi avocado.

Keri Gans, autoare a cărţii şi regimului “The Small Change Diet” – micul meu dejun constă în fulgii de ovăz fierţi în lapte degresat, acoperite cu unt de migdale natural şi seminţe de chia. De asemenea, consum şi o cană de cafea neagră (jumătate cofeinizată şi jumătate decofeinizată).

David Katz, medic nutriţionist, Director al Yale University Prevention Research Center şi autor al cărţii “Disease Proof” – dimineaţa consum afine, mure, zmeură, banane sau alte fructe de sezon, un iaurt grecesc simplu, degresat, cereale integrale şi puţină scorţişoară.

Brett Hoebel, Expert în Fitness şi creatorul programului “20 Minute Body” – în fiecare dimineaţă îmi fac un shake de proteine cu unt de arahide şi ciocolată, combinând pudra de proteine, unt de arahide natural, nesărat, gheaţă, migdale neîndulcite sau lapte de cocos, scorţişoară şi apă.

Cynthia Sass, nutriţionist sportiv şi autor best-seller la New York Times –de obicei, la micul dejun consum un smoothie făcut din mere răzuite (cu tot cu coajă) amestecate cu lapte de cocos neîndulcit, unt de cocos, pudră de proteine din mazăre, o mână de spanac proaspăt şi ghimbir proaspăt ras. De asemenea, beau în fiecare dimineaţă un pahar mare de apă plată la care adaug multă zeamă de lămâie.

Jessica Matthews, Profesor în Sănătate şi Ştiinţa Exerciţiilor la Miramar College – micul meu dejun constă într-un amestec de albuşuri de ou fiert feliate, fasole neagră şi avocado. Este o combinaţie delicioasă de proteine, carbohidraţi şi grăsimi sănătoase.

Jill Miller, expert în terapie prin fitness şi co-fondator al “Tune Up Fitness şi autor al cărţii “The Roll Model” – ziua mea începe la ora 7.30 cu un pahar mare de apă plată la temperatura camerei, continuă cu un cappuccino cofeinizat iar apoi unul decofeinizat. Micul dejun propriu-zis constă într-o omletă gătită într-o cantitate generoasă de unt organic. Apoi feliez un avocado şi prăjesc câteva felii de pâine fără gluten. De asemenea, tot la micul-dejun îmi place să mânânc şi căpşuni congelate cu frişcă organică.

Erica Giovinazzo, medic nutriţionist şi antrenor de fitness – de cele mai multe ori, la micul dejun, consum o omletă din ouă întregi (gălbenuş şi albuş) la care adaug o salată din piersici şi mango. Cred cu tărie în importanţa de proteine la micul-dejun deoarece, noaptea, în timp ce dormim, organismul nostru eliberează în mod natural zahăr în sânge, astfel că nivelul de zahăr din organism este mai crescut dimineaţa. De aceea, consider că nu e nevoie să îi ofer şi mai mult corpului meu şi aleg să consum alimente bogate în proteine şi sărace în zaharuri.

Elisa Zied, medic dietetician şi nutriţionist şi autor al “Younger Next Week” – micul dejun preferat de mine este compus din banană feliată, lapte degresat şi un ou fiert tare.

Ellie Krieger, medic dietetician – în cazul meu, micul dejun este preparat seara: într-un borcan, amestec iaurt simplu, lapte, fulgi de ovăz, scorţişoară, vanilie şi miere, la care adaug câteva boabe de strugure şi câteva migdale. Pun amestecul la frigider peste noapte, iar dimineaţa voi avea un mic dejun delicios şi care mă va umple de energie!