Citrice: beneficii pentru sănătate, siluetă şi frumuseţe

Organismul devine mai puternic atunci când îşi culege vitaminele şi mineralele din fructe (cea mai mare sursă naturală de energie). Un alt mare avantaj al fructelor este legat de absorbţia nutrienţilor, care este cu mult mai mare decât în cazul suplimentelor
Citrice: beneficii pentru sănătate, siluetă şi frumuseţe

Medicii – nutriţionişti, dermatologi sau generalişti – susţin în cor că cel puţin trei porţii de fructe proaspete pe zi ne feresc de infecţii, afecţiuni cardiovasculare, cerebrale sau respiratorii.

În plus, previn proliferarea celulelor canceroase în organism. Dacă te întrebi de ce sunt mai benefici nutrienţii naturali decât substanţele de sinteză din suplimente, îţi spunem imediat: pentru că organismul “decriptează” mai uşor informaţia de origine naturală din acestea, transformând-o rapid în energie pură.

Organismul devine mai puternic atunci când îşi culege vitaminele şi mineralele din fructe (cea mai mare sursă naturală de energie). Un alt mare avantaj al fructelor este legat de absorbţia nutrienţilor, care este cu mult mai mare decât în cazul suplimentelor

De aceea, efectul mineralelor şi vitaminelor extrase din fructe este mai durabil şi mai însemnat decât cel al comprimatelor obţinute pe cale industrială. Iar una dintre cele mai populare citrice, portocala poate echilibra nivelul colesterolului din sânge.

“Pieliţa care înveleşte miezul conţine hesperidină, o substanţă care reduce hipertensiunea arterială şi colesterul «rău». În plus, aceasta are proprietăţi antiinflamatorii”, spune tehnicianul nutriţionist Alexandra Iliuţă (www.desprespa.ro). De asemenea, conţinutul ridicat de folaţi, potasiu şi vitamina C al portocalei reduce riscul atacurilor de inimă, cu până la 19%, în funcţie de cât de multe portocale mâncăm. La fel de benefic este şi grepfrutul. O cură cu acest fruct stimulează secreţia bilei, previne balonarea şi migrenele date de acumularea de toxine în organism.

Tot ce trebuie să faci este să consumi una, două căni pe zi cu suc preparat în casă. Efectul detoxifiant creşte dacă bei prima cană la micul dejun.
Atenţie, însă! Consumul regulat de grepfrut scade efectul anticoncepţionalelor şi interacţionează cu unele substanţe din medicamentele prescrise în cazul depresiei, hipertensiunii şi bolilor de inimă. Iată de ce, trebuie evitat uneori.

Poţi înlocui grepfrutul cu orice alt fruct din familia citricelor (mandarine, portocale, minole, clementine, pomelo, limetă). Beneficiile aduse de acestea sunt la fel de însemnate.

Pagina 1 din 5