Cristi Pascu: 4 greşeli în alimentaţie care duc la căderea părului

Zicala “eşti ceea ce mănânci” se aplică foarte bine şi atunci când vorbim despre cauzele care duc la căderea părului. Celebrul hairstylist Cristi Pascu ne dezvăluie câteva greşeli de alimentaţie care pot afecta major sănătatea podoabei capilare şi atrage atenţia asupra curelor drastice de slabire, a regimului de viaţă vegetarian şi asupra consumului în exces de zahăr.
Cristi Pascu: 4 greşeli în alimentaţie care duc la căderea părului

Zicala “eşti ceea ce mănânci” se aplică foarte bine şi atunci când vorbim despre cauzele care duc la căderea părului. Celebrul hairstylist Cristi Pascu ne dezvăluie câteva greşeli de alimentaţie care pot afecta major sănătatea podoabei capilare şi atrage atenţia asupra curelor drastice de slabire, a regimului de viaţă vegetarian şi asupra consumului în exces de zahăr. 

1. Curele de slăbire

“Pentru ca părul sa fie sănătos este important să avem o alimentaţie echilibrată şi să nu exagerăm cu diete drastice. Toate femeile ţin, la un moment dat, o cură de slăbire agresivă, iar în această perioadă în organism se produce un dezechilibru de substanţe. Lipsa vitaminelor şi a anumitor proteine poate duce la căderea părului”, declară Cristi Pascu

Vitaminele responsabile pentru creşterea părului sunt vitamina H, complexul de B-uri şi Zincul, iar lipsa lor afectează grav podoaba capilară. Vitamina H se găseşte în carne (la păsările crescute în curte), în produsele lactate (lapte, brânză şi unt), în galbenuşul de ou, dar şi în stridii, somon, homar, ton, stafide, nuci, ciuperci, fulgi de ovăz sau unt de arahide. 

2. Zahărul în exces

“Consumul alimentelor ce conţin mult zahăr duce la obezitate, care implică astfel şi numeroase modificări hormonale. Acestea afectează indirect şi sănătatea firului de păr şi se observă astfel că multe femei supraponderale au firul de păr foarte rar”, mai spune Cristi Pascu.

3. Consumul în exces de peşte şi fructe de mare

“Consumul de peşte şi de fructe de mare funcţionează ca o sabie cu două tăişuri, pentru ca există peşti care au o cantitate mai mare de mercur decât cea de acizi graşi-omega 3. Evitaţi consumul de peşte-spadă, de biban de mare, de carne de rechin sau fripturile de ton. Mercurul în exces afectează grav sănătatea părului”.

4. Stilul de viaţă vegetarian

“În cazul persoanelor care decid să adopte un regim de viaţă vegetarian, această trecere trebuie făcută cu foarte mare grijă, pentru că, prin absenţa din alimentaţie a cărnii, se pierd multe proteine importante, care stimulează cheratina, esenţială în dezvoltarea firului de păr. Trebuie consumate în schimb alte alimente ce conţin proteine precum seminţe de chia, quinoa, midgale, polen sau seminţe de dovleac”, adaugă hairstylistul.

Cristi Pascu este unul din cei mai experimentaţi hairstylişti din România, cu o activitate în domeniu de peste 20 de ani. 

Cel mai nou articol Video:
Conf. univ. dr. Cristian Surcel: adenom versus cancer de prostată