Suferi de anxietate sau depresie? Iată ce trebuie să eviţi neapărat!

Pe termen scurt, zahărul introdus în organism poate induce un nivel crescut de energie, dar fenomenul se inversează brusc, energia scade brusc şi dramatic, ducând la un soi de scurt-circuit în organism.

Tot mai multe studii certifică faptul că starea emoţională este direct legată de alimentaţie. Stomacul este al doilea creier, iar nutrienţii pe care alegem să îi consumăm pot fi beneficii sau ne pot dăuna. Multă vreme s-a crezul că „dulcele” poate constitui suport emoţional, dar se dovedeşte că, pe termen lung, este exact invers.

Pe termen lung, zahărul scade nivelul de energie

Oricine a experimentat o stare de tristeţe, anxietate, dezamăgire, la un moment dat. Şi multe persoane au ales să remedieze starea psihică neplăcută cu un aport de zahăr. Pe termen scurt, zahărul introdus în organism poate induce un nivel crescut de energie, dar fenomenul se inversează brusc, energia scade brusc şi dramatic, ducând la un soi de scurt-circuit în organism.

Este adevărat că pentru a funcţiona în parametrii optimi, creierul uman are nevoie de glucoză şi grăsimi, dar trebuie selectate cu mare atenţie sursele de unde le luăm. Astfel, fructele conţin zaharuri bune şi, dacă sunt consumate în prima parte a zilei, furnizează energie, determină organismul să le descompună lent şi, astfel, îngraşă mai puţin.

Grăsimile sănătoase se găsesc în nuci, seminţe, alune, avocado, peşte şi carne de bună calitate. În acelaşi timp, consumul de fibre stimulează tranzitul intestinal, funcţionarea colonului fiind direct legată de starea emoţională. Nu degeaba se spune despre cineva că este „o persoană constipată”, metaforic vorbind. De fapt, persoanele care au probleme cu tranzitul intestinal experimentează şi un disconfort emoţional, pentru că organismul reţine mai mult timp deşeurile de care ar trebui să scape în mod normal.

Cu cât aceste deşeuri petrec mai mult timp în colon, ele se deshidratează, iar eliminarea lor este îngreunată. Fructele şi legumele şi cerealele integrale sunt alimente bogate în fibre, care nu trebuie să lipsească din alimentaţie.

Pe de altă parte, evitaţi sucurile şi băuturile carbogazoase. Acestea sunt printre produsele care modifică dispoziţia în rău, la scurt timp după ce le-ai consumat. Sucurile de fructe provoacă foame, iar zahărul din ele este asimilat foarte repede de organism, favorizând creşterea glicemiei prea repede.
Mai multe amănunte în materialul video.