Grăsimile sănătoase: ce alimente ar trebui să mâncăm

Grăsimile sănătoase sunt ideale în dietă, nu doar pentru o bună funcţionare a organismului, ci şi pentru optimizarea greutăţii.
05.11.2019 |
Grăsimile sănătoase: ce alimente ar trebui să mâncăm
FOTO: 123rf.com / Grăsimile sănătoase: specialiştii Bodyshape ne spun ce alimente ar trebui să mâncăm

Deseori auzim că este bine să consumăm grăsimi sănătoase şi nu nesaturate ca grăsimile trans sau hidrogenate pe care le întâlnim în alimentele procesate şi extrem de periculoase pentru sănătate. În acest sens, reamintim margarina, prăjiturile, pizza, snacksurile, chipsurile, gogoşile etc. Grăsimile sănătoase susţin buna funcţionare a organismului şi contribuie la menţinerea greutăţii optime. Specialiştii menţionează care sunt acestea, în ce alimente le regăsim şi ce efecte benefice au asupra noastră.

Grăsimile sănătoase: beneficii pentru organism

“Grăsimile esenţiale ar trebui să reprezinte 20-30% din aportul de calorii zilnice (de exemplu 450 din 1500 de calorii). Cele din categoria Omega 3 şi Omega 6 aduc numeroase beneficii:

  • Sunt o sursă de energie importantă
  • Menţin echilibrul hormonal
  • Ajută la asimilarea vitaminelor A, D, E şi K
  • Reglează nivelul de colesterol bun
  • Ajută sistemul cardiovascular
  • Reduc riscul de apariţie a afecţiunilor Parkinson şi Alzheimer
  • Ajută la dezvoltarea fătului în timpul sarcinii
  • Stimulează producerea celulelor cu rol de apărare a organismului”, recomandă Irina Alionte, fondator Bodyshape Transformation Center.

Grăsimile sănătoase: în ce alimente le găsim

Grăsimile sănătoase benefice sunt cele nesaturate:

Grăsimile mononesaturate – sursa bogată de vitamina E şi reduc riscul de dezvoltare a afecţiunilor cardiovasculare. Se regăsesc în măsline, avocado, seminţe crude de susan şi dovleac, ulei de măsline, nuci, fructe oleaginoase.

Grăsimile polinesaturate – contribuie la reducerea trigliceridelor şi a colesterolului din organism. Le găsim în uleiurile vegetale precum cel de măsline sau în peştele gras precum somonul, păstrăvul, tonul sau macroul. Este important să introducem în alimentaţie astfel de produse şi să stăm cât mai departe de ele care conţin grăsimi procesate: margarina, prăjiturile, biscuiţii, aluatul de plăcintă sau de pizza, hamburgeri, smântână vegetală, ciocolata instant, plăcinte, snacksuri, chipsuri, bomboane, pop-corn, gogoşi, pui pane, semipreparate congelate”, explică Irina Alionte.

Recomandări:
Cel mai nou articol Video: