Când și cum te ajută dieta MIND

19.05.2021 | Raluca Neagu

Dieta MIND este o combinație între dieta DASH și cea mediteraneeană și a fost concepută pentru a preveni degenerarea creierului. Află când și cum te ajută dieta MIND.

Ce este dieta MIND

Dieta MIND(minte) este destul de nouă; primul articol care descrie dieta și eficacitatea acesteia a fost publicat în 2015. Acest studiu inițial a fost prelevat din Centrul bolii Alzheimer Rush Memory and Aging Project și a urmărit 960 de participanți cu vârsta peste 50 de ani într-un interval de timp de cinci ani.

Modificările capacității cognitive au fost corelate cu componentele nutriționale specifice ale dietei MIND. Includerea unui număr mai mare de alimente recomandate de dieta MIND în dieta zilnică a fost asociată cu un declin cognitiv mai mic decât atunci când aceste alimente nu erau incluse sau erau incluse în cantități mai mici.

Un studiu de urmărire a comparat eficacitatea dietei MIND cu cea a dietei mediteraneene și DASH în cadrul aceleiași populații din studiu.

Studiul a arătat că toate dietele pot fi protectoare împotriva dezvoltării bolii Alzheimer atunci când sunt respectate cu strictețe

Când și cum te ajută dieta MIND

  • Dieta MIND are 10 grupe de alimente: frunze verzi, legume, nuci, fructe de pădure, leguminoase boabe, cereale integrale, pește, pui, ulei de măsline și vin.
  • Dieta cere consumul de leguminoase boabe zilnic, carne de pasăre de 2/săptămână și pește o dată pe săptămână.
  • Dieta presupune consumul de salate asociat cu cereale integrale, studiile arătând că această combinație este foarte eficientă.
  • Gustările dintre mese trebuie alcătuite din fructe de pădure, nuci, alune – cunoscute ca super-alimente pentru creier.
  • Un pahar de vin pentru femei și două pentru bărbați, consumate zilnic, previn apariția Alzheimer-ului și îmbunătățesc activitatea cardiovasculară.
  • Uleiul de măsline poate fi folosit la salate, sote-urile din legume, paste.
  • Alimentele de evitat în dieta MIND sunt brânzeturile și lactatele grase – maxim două porții pe săptămână.
  • O dată pe săptămână se poate consuma carne roșie, iar prăjelile și preparatele fast food sunt de evitat.