HOT: sfaturi pentru îmbunătăţirea sexualităţii!

Iată câteva obiceiuri cu efect benefic asupra funcţiei sexuale!
Autor: Iulia Pocol
HOT: sfaturi pentru îmbunătăţirea sexualităţii!

Există cu adevărat alimente capabile să stimuleze dorinţa sexuală şi să crească potenţa? Este o întrebare veche de când lumea, dar întotdeauna de actualitate, pentru că exprimă eterna problemă a bărbaţilor, indiferent de vârstă sau de statutul socio-cultural.

Dincolo de orice superstiţii şi fantezii, activitatea sexuală depinde de buna funcţionare a sistemului nervos, de un echilibru hormonal adecvat şi de o vascularizaţie sangvină ireproşabilă a regiunii pelviene, deci a organelor sexuale.

Elemente cu rol cheie pentru dezvoltarea şi funcţionarea aparatului genital feminine sunt fierul şi calciul, iar la bărbaţi seleniul şi zincul. Din dieta ta zilnică nu ar trebui să lipsească glucidele complexe (cereale, leguminoase), proteine slabe (carne, peşte, lapte), vitaminele şi mineralele (fructe şi legume), toate în cantităţi moderate pentru a preveni excesul de calorii şi implicit excesul ponderal.

Dar pentru că, probabil, ştii deja care sunt alimentele “afrodiziace”, iată şi câteva obiceiuri cu efect benefic asupra funcţiei sexuale!

Reducerea aportului de grăsimi saturate

Grăsimile saturate sunt de obicei cele de origine animală: mezeluri, carne împănată, unt, smântână, caşcaval, tocături şi pastă de carne, produse semipreparate sau de patiserie. Pe lângă aportul caloric substanţial, acestea determină creşterea colesterolului în sânge şi depunerea lui sub formă de plăci de aterom pe pereţii interior ai vaselor sangvine.

Dacă sângele nu circulă liber şi într-o cantitate substanţială prin milioanele de capilare ale penisului, nu poate avea loc erecţia şi, în consecinţă, răspunsul fiziologic la stimulii sexuali nu apare.

Reducerea consumului de sare

O concentraţie crescută de sare există în alimente precum: afumături, conserve, mezeluri, semipreparare, brânzeturi, snakuri, chipsuri. Sarea agravează hipertensiunea arterială, afecţiune prezentă frecvent la bărbaţii trecuţi de 50 de ani, care poate agrava problemele de potenţă.

Eliminarea fumatului

Fumatul are nu numai efect nociv direct asupra calităţii spermei, ci şi acţiune de vasoconstricţie a capilarelor, cu scăderea circulaţiei sangvine periferice şi impotenţă. Nicotina este inamicul vaselor de sânge din penis deoarece favorizează procesele de aterogeneză cu depunere de colesterol pe pereţii capilarelor şi duce implicit la îngustarea diametrului acestora, cu diminuarea fluxului sangvin necesar realizării şi menţinerii erecţiei.

Evitarea stresului şi oboselii, factori cu impact direct asupra libidoului

Depresia, epuizarea nervoasă, anxietatea reduc dorinţa sexuală şi afectează autostima, respectul şi încrederea în propria persoană, sentimente strâns legate de manifestările sexuale faţă de cei din jur. Astfel, ia naştere un cerc vicios periculos: stresul duce la scăderea sexualităţii, iar frustrarea sexuală este un factor stresant; apelează la proce metodă care poate elimina această situaţie, de la alimentaţie afrodiziacă până la psihoterapie.

Practicarea activităţii fizice în mod regulat

Sportul creşte gradul de oxigenare al celulelor, îmbunătăţeşte circulaţia şi debitul sângelui, scade tensiunea arterială şi stresul, ameliorează dispoziţia şi, nu în ultimul rând, “topeşte” surplusul de grăsime, menţinând organismul într-o formă optimă. Exerciţiul fizic regulat favorizează producţia de endorfine la nivel cerebral, elemente chimice care induc buna-dispoziţie!

Mituri despre sex la 40 de ani!
Mituri despre sex la 40 de ani!