Nu bea prea multă apă, te poți intoxica! 15 semne pe care ți le dă corpul când bei apă în exces

Ce se întâmplă în organism dacă bei prea multă apă? Semnele intoxicației cu apă
17.06.2022
Nu bea prea multă apă, te poți intoxica! 15 semne pe care ți le dă corpul când bei apă în exces
Sursa foto: Shutterstock

Cu siguranță majoritatea persoanelor nu își pun problema dacă beau prea multă apă, ci, din contră, dacă beau mai puțin decât este indicat. Cu toate acestea, în timpul verii, când temperaturile sunt caniculare, avem tendința (și chiar este nevoie în majoritatea cazurilor) să bem mai multă apă decât în mod normal, pentru a preveni deshidratarea.

Și totuși, când putem vorbi despre un consum mult prea mare de apă? Ce semnale ne dă corpul când bem prea multă apă? Care este cantitatea optimă de apă pe care ar trebui să o consumăm? Aflăm răspunsurile în cele ce urmează.

15 semne pe care ți le dă corpul când bei prea multă apă

Deși majoritatea oamenilor se confruntă cu cealaltă extremă, respectiv aportul insuficient de apă, există și situații când se face exces de apă. În acest caz vorbim despre intoxicație cu apă, celulele fiind suprasaturate cu lichid, provocând apariția anumitor simptome.

În mod special nivelul de sodiu este cel mai afectat de excesul de apă, ducând la o afecțiune numită hiponatremie. Sodiul este un mineral esențial care ajută la menținerea echilibrului electrolitic. Când nivelul său scade din cauza excesului de apă din corp, celulele se umflă și apar manifestări precum:

  • Amețeală
  • Dureri de cap
  • Somnolență
  • Confuzie
  • Hipertensiune
  • Ritm cardiac scăzut (bradicardie)
  • Culoarea prea deschisă, limpede a urinei
  • Urinarea excesivă (peste 10 ori pe zi)
  • Senzație de greață
  • Vărsături
  • Diaree
  • Umflarea și decolorarea mâinilor, picioarelor și a buzelor
  • Slăbiciune musculară
  • Crampe musculare
  • Stare de oboseală persistentă, ca urmare a suprasolicitării rinichilor

Câtă apă ar trebui să bei într-o zi?

Recomandarea specialiștilor este de cel puțin 8 pahare cu apă zilnic, dar această cantitate poate varia, în funcție de  vârstă, sex, greutate corporală, activitate fizică, afecțiuni asociate, temperatură etc. Toate acestea, dar nu numai, influențează aportul de apă optim zilnic.

În schimb, dacă vrei să slăbești și să îți faci din apă un aliat în obținerea acestui obiectiv, ar trebui să consumi aproximativ 2,7 litri dacă ești femeie și 3,7 litri dacă ești bărbat.

Desigur, apă conțin și alimentele. Iar în timpul verii beneficiem de o abundență de fructe, legume și verdețuri bogate în apă, deci nu este neapărat necesar să bei această cantitate de apă, ci poți să o și „mănânci”.

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic informații despre diverse afecțiuni, alimentație, ... citește mai mult
Recomandare video
Dr. Ingrid Gheorghe: soluții pentru bolile care afectează endometrul