Ghimbirul, o plantă medicinală universală: antidot împotriva răcelii, dar și tratament pentru tulburările sexuale

Ghimbirul este planta care face minuni mai ales în sezonul rece – dintre plantele tropicale renumite pentru beneficiile aduse organismului uman.
  • Publicat:
Ghimbirul, o plantă medicinală universală: antidot împotriva răcelii, dar și tratament pentru tulburările sexuale
Envato

Dintre plantele tropicale – rudă apropiată cu turmericul, renumit pentru beneficiile aduse organismului uman, și la care avem acces facil în zilele noastre – ghimbirul se evidenţiază mai mult decât toate, prin cele 13 funcţii miraculoase pe care le exercită.

Vă amintim în această perioadă despre ghimbir pentru că acum, mai mult ca oricând, este recomandat: ne confruntăm pe de o parte cu frigul care accentuează afecţiunile reumatice, pe de altă parte cu răceli, viroze, gripe cu simptome precum inflamații ale gâtului, laringită, tuse.

Atât pentru digestie, cât şi pentru reumatism, ghimbirul poate face minuni.

Ghimbirul – proprietăţi şi beneficii

Istoria l-a pus la loc de cinste: în Asia, ghimbirul era folosit cu încredere în medicină pentru a trata inflamaţiile stomacului, stările de greaţă sau chiar diareea.

Încă din secolul I, era catalogat o plantă medicinală cu efecte sigure pentru problemele reumatice.

De-a lungul timpului, după zeci de studii care l-au avut în centrul atenţiei pe bătrânul ghimbir, oamenii de ştiinţă au conchis: ghimbirul este mai mult decât un remediu tradiţional, este aproape un medicament în chimioterapie, sarcină, artrită reumatoidă, osteoartrită, dureri musculare, digestie, stări de greaţă.

Conţine aproape 500 de compuşi ce aduc beneficii organismului şi 13 efecte de vindecare sau ameliorare.

Foarte important pentru întărirea sistemului imunitar, mai ales în timpul iernii, ghimbirul este recomandat doar mestecat pentru: inflamaţii ale gâtului, laringită, tuse.

Pentru durerile de stomac, îl puteţi consuma fie amestecat cu ulei de ricin, fie sub formă de infuzie din ghimbir uscat sau pur şi simplu sub formă de pudră amestecată cu răsină.

În cazul unor indigestii şi inapetenţe, mai ales dacă aţi făcut un uşor exces culinar, amestecaţi suc de ghimbir, cu zeamă de lămâie şi sare şi consumaţi amestecul întotdeauna înainte de mese.

Dacă suferiţi de afecţiuni biliare, amestecaţi suc de ghimbir cu 7 pahare de lapte, fierbeţi compoziţia până scade la jumătate; apoi îndulciţi cu zahăr, după care vă puteţi bucura de rezultat, înainte de culcare.

De dimineaţă, amestecul dintre sucul de ghimbir, mango şi zahăr (trecut prin acelaşi proces de fierbere) este mult mai eficace şi ceva mai gustos.

Ghimbirul poate înlocui orice medicament pentru calmarea durerilor de cap de după petreceri de pomină – trebuie doar să aplicaţi pe frunte o pastă din ghimbir uscat cu apă sau gel de aloe.

Dacă durerile de cap au un substrat nervos, atunci sucul de ghimbir se amestecă cu lapte şi se foloseşte ca inhalant.

O altă durere căruia ghimbirul îi poate face faţă este cea de dinţi, numai dacă aplicaţi o pastă din ghimbir şi aloe vera pe partea de unde este durerea.

Ceaiul preparat din ghimbir este antidotul perfect împotriva răcelii, mai ales că această plantă tropicală inhibă crearea prostaglandinei PGE2 responsabilă de efectele anti-febră extrem de puternice.

De asemenea, ghimbirul poate fi parte integrată din curele de slăbire – stimulează metabolismul şi arde grăsimile.

Compoziția sa este benefică reducerii colesterolului rău și scăderii trigliceridelor, ceea ce face ca ghimbirul, integrat într-o dietă echilibrată, să contribuie la prevenirea accidentelor vasculare cerebrale.

Studiile ştiinţifice au demonstrat că ghimbirul mai are şi o întrebuinţare mai puţin obişnuită: acţionează asemenea unei pastile destinate creşterii potenţei sexuale. Astfel, tulburările sexuale pot fi tratate cu ajutorul acestei plante aromate care îmbunătăţeşte circulaţia sangvină şi, indirect, acţionează asupra organelor genitale.

Și dacă tot am ajuns la întrebuințări pe care nu le corelați neapărat cu această plantă, amintim și efectul lui pozitiv în ceea ce privește creșterea părului. Da, trebuie doar să îl combini (ras) cu uleiuri esențiale (în funcție de preferințe), și să îl aplici pe pielea capului. Pentru că stimulează circulația sângelui la nivelul scalpului, ghimbirul favorizează implicit și creșterea părului. Masca trebuie lăsată să acționeze circa 30 minute, apoi clătită cu șamponul dumneavoastră obișnuit.

Alte efecte benefice ale ghimbirului:

  • acţiune expectorantă (tuse, bronşită);
  • îmbunătăţeşte nivelul unor enzime ale ficatului (alanin aminotransferaze – ALT si aspartat aminotransferaze – AST);
  • conţine de 180 de ori mai multe enzime pentru digestia proteinelor decât papaya;
  • se poate compara cu multe medicamente anti-ulcer;
  • efecte puternic analgezice – reduce prostaglandinele care, la rândul lor, sensibilizează terminaţiile nervoase.

Ghimbirul în alimentaţie

Ghimbirul este folosit frecvent în gastronomie ca şi condiment, fiind adăugat în aproape orice fel de reţete. Adăugat în mâncăruri, acesta creşte imunitatea, diminuează simptomele asteniei şi-ţi dă un plus de energie!

Cel mai frecvent este consumat în salate, în băuturi calde, la fripturi, în supe sau cu legume, dar chiar şi în deserturi cu fructe deoarece gustul picant şi aroma inedită potenţează gustul fructelor.

Ingredientele active din ghimbir

Folosirea ghimbirului proaspăt este un mod uşor de a aduce aroma mâncării şi băuturii fără a adăuga prea multă sare. Datorită aromei sale puternice este folosit de regulă în cantităţi mici, deci nu aduce un aport semnificativ de calorii sau macronutrienţi.
Ghimbirul conţine însă mulţi alţi compuşi antioxidanţi şi cu proprietăţi antiinflamatorii precum gingerol, beta-caroten, capsaicină, acid cafeic, curcumină, salicilat.

100 g de ghimbir conţine:

  • Carbohidraţi – 17.77 g
  • Fibre – 2 g
  • Proteine – 1.82 g
  • Dietary Fiber – 2 g
  • Zaharuri – 1.7 g
  • Sodiu – 13 mg
  • Vitamina B6 – 0.16 mg
  • Calciu – 16 mg
  • Fier – 0.6 mg
  • Vitamina C – 5 mg
  • Potasiu – 415 mg
  • Magnesiu – 43 mg
  • Fosfor – 34 mg
  • Zinc – 0.34 mg
  • Acid Folic – 11 mcg
  • Riboflavina – 0.034 mg
  • Niacina – 0.75 mg

Contraindicaţiile consumului de ghimbir

Ghimbirul consumat în starea sa naturală este considerat sănătos şi fără a prezenta pericole în marea majoritate a cazurilor. În unele cazuri există posibilitatea de a accentua simptomele de reflux gastroesofagian. Mai mult, dacă suferi de afecțiuni ale sângelui, precum hemofilia, sau urmezi tratamente medicamentoase pentru diabet zaharat sau hipertensiune, cel mai probabil ar trebui să eviți ghimbirul sau să consulți medicul înainte de a-l integra în dieta ta cotidiană.

Pentru a avea o bună sănătate şi în prevenirea bolilor, în general, este importantă întreaga dieta urmată, precum şi obiceiurile alimentare, deci este indicat să urmăm mai degrabă un regim variat decât să ne concentrăm asupra unor alimente individuale ca o modalitate de ne păstra sănătatea.

Cum depozitezi ghimbirul

Pentru păstrarea lui în condițiile cele mai bune, nu îl depozitați în frigider, așa cum poate v-ar fi cel mai la îndemână – oricât de mult ne bucurăm de această invenție a omenirii, pe unele plante, cum este și ghimbirul, expunerea la mediul din frigider le deshidratează. Alege din casă un loc cu o temperatură ceva mai scăzută, ferit de lumină și umiditate.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Salată cu ciuperci și Mușchi File și paste cu Jambon de Curcan