Cum alegi cel mai eficient supliment de acizi graşi Omega 3 (ulei de ficat de cod)? Iată 5 criterii esenţiale!

Istoria uleiului de ficat de cod începe cu mii de ani în urmă, fiind considerat un adevărat dar al naturii de către locuitorii zonelor arctice şi sub-arctice. Însă, abia la mijlocul secolului al 19-lea, farmacistul norvegian Peter Joachim Möller a pus bazele producţiei moderne de ulei de ficat de cod.
Cum alegi cel mai eficient supliment de acizi graşi Omega 3 (ulei de ficat de cod)? Iată 5 criterii esenţiale!

Istoria uleiului de ficat de cod începe cu mii de ani în urmă, fiind considerat un adevărat dar al naturii de către locuitorii zonelor arctice şi sub-arctice.

Însă, abia la mijlocul secolului al 19-lea, farmacistul norvegian Peter Joachim Möller a pus bazele producţiei moderne de ulei de ficat de cod.

Acesta a observat că locuitorii de pe coasta de vest a Norvegiei se îmbolnăveau foarte rar, datorită consumului frecvent de ulei de ficat de cod.

Acizi graşi Omega 3 – Beneficii 

Omega-3 natural din peşte este o sursă bogată de DHA (acid docosahexaenoic) şi EPA (acid eicosapetaenoic) – cei mai importanţi acizi graşi din familia Omega-3, întrucât creează legături între celulele din întregul corp şi pentru componente cheie ale creierului şi inimii. În plus, pe lângă DHA şi EPA, uleiul de ficat de cod conţine şi vitaminele D şi A, esenţiale în menţinerea sănătăţii organismului uman, explică specialiştii de la Mollersomega3.com.

Eficacitatea acizilor graşi Omega-3 este reflectată de peste 15.000 de articole ştiinţifice, demonstrându-se rolul DHA şi EPA în funcţii vitale cum ar fi: funcţia cerebrală, circulaţie, sistem nervos central, vedere etc.

Cum alegem cel mai bun supliment de ulei de ficat de cod?

Există o diferenţă mare de calitate între produsele Omega-3 existente pe piaţă. Pentru a putea face diferenţa, specialiştii recomandă să analizăm un produs după următoarele criterii:

1. Materia primă

Omega-3 poate fi obţinut în 2 moduri: Omega-3 sintetic, obţinut în fabrică (cu lanţ scurt) şi Omega-3 natural, din mări şi oceane (cu lanţ lung).

Omega-3 sintetic nu are aceleaşi efecte documentate comparativ cu cel natural, din simplul motiv că el nu conţine DHA şi EPA (trebuie convertit în DHA şi EPA în organism, proces care ia timp şi este ineficient). În schimb, Omega-3 natural este o sursă importantă de DHA şi EPA.

Prin urmare, primul aspect de care trebuie să ţii cont în alegerea suplimentului de ficat de cod este legat de materia primă folosită. Orientează-te către suplimente care au la bază Omega-3 natural din peşte.

2. Metoda de procesare a uleiului de ficat de cod

În procesul de rafinare al uleiului de ficat de cod se pierd vitaminele din el, iar apoi se readaugă în procesul de producţie – în unele se bagă înapoi vitamine din extract natural, în altele se bagă sintetice.

Există însă şi produse care au la bază metode de procesare a uleiului de ficat de cod care păstrează nealterate toate proprietăţile acestuia (puritate, concentraţie, gust, atât în ceea ce priveşte acizii graşi esenţiali Omega-3, dar şi al vitaminei D).

3. Cantitatea de Omega-3 din produs

Specialiştii recomandă 1g de Omega-3 natural/ zi. Verifică informaţiile de pe ambalaj legate de cantitatea de Omega-3 a produsului / doza zilnică.

4. Cantitatea de DHA şi EPA a produsului / doza zilnică

Omega-3 bogat în DHA şi EPA sunt cei mai importanţi acizi graşi esenţiali Omega-3. Verifică informaţiile de pe ambalaj: cantitatea de DHA şi EPA a produsului / doza zilnică. Dacă nu găseşti aceste informaţii pe ambalaj, cel mai probabil că produsul nu le conţine.

5. Trigliceride naturale

Omega-3 poate avea 3 forme: trigliceride, fosfolipide şi etil-ester. Trigliceridele (peşte) şi fosfolipidele (plancton) sunt naturale, în timp ce etil-esterul este o formă sintetică, nu există ca atare în natură. Multe produse conţin etil-ester, întrucât este cea mai ieftină modalitate de procesare Omega-3;

Pentru a te bucura de toate beneficiile Omega-3, caută produse care conţin trigliceride sau fosfolipide.

Recomandări: