Vitamina B2

Cunoscută şi sub denumirea de riboflavină, vitamina B2 ajută la transformarea grăsimilor, carbohidraţilor şi proteinelor în energie, este necesară pentru vindecarea şi menţinerea unui tegument sănătos, ajută organismul la echilibrarea acidităţii şi este importantă pentru păr, unghii şi ochi. De asemenea, vitamina B2 joaă un rol important în prevenirea sau tratarea mai multor afecţiuni, precum anemia, sindromul de tunel carpian, cataracta, migrena, rozaceea sau vaginita.
Autor: Paula Rotaru
Vitamina B2
Ciupercile comestibile sunt uşor de confundat cu cele otrăvitoare Ciupercile fac parte din gama alimentelor complete, cu mulţi nutrienţi. Se mai numesc şi carnea pădurii, prin aportul proteic pe care îl au. Cu toate acestea, ar trebui să aveţi grijă la anumite ciuperci din sălbăticie. Două tipuri sunt deosebit de dăunătoare - capacul morţii (Amanita phalloides) şi îngerul distrugător (Amanita virosa). Mâncarea acestor ciuperci sălbatice poate provoca dureri abdominale, diaree şi vărsături, deshidratare, sete intensă, insuficienţă hepatică, comă şi moarte. Deşi majoritatea ciupercilor otrăvitoare se diferenţiază prin aspectul colorat, aceste două soiuri pot fi uşor confundate cu ciupercile comestibile, pentru că nu ies în evidenţă prin colorit.

Cunoscută şi sub denumirea de riboflavină, vitamina B2 ajută la transformarea grăsimilor, carbohidraţilor şi proteinelor în energie, este necesară pentru vindecarea şi menţinerea unui tegument sănătos, ajută organismul la echilibrarea acidităţii şi este importantă pentru păr, unghii şi ochi. De asemenea, vitamina B2 joaă un rol important în prevenirea sau tratarea mai multor afecţiuni, precum anemia, sindromul de tunel carpian, cataracta, migrena, rozaceea sau vaginita.

Deficitul de vitamina B2 se manifestă prin arsură şi senzaţie de mâncărime în jurul ochilor, cataractă, fotosensibilitate, păr gras, lipsit de luciu, unghii casante, buze crăpate, scăderea rezistenţei la efort şi la infecţii, retard de creştere, dermatite şi inflamaţii ale limbii.

Excesul de vitamina B2 – ca urmare a lipsei de efecte adverse, nu a fost încă stabilită o doză maximă admisă. Deseori, un exces de vitamina B2 este eliminat prin urină sau se manifestă prin reacţii alergice minore.

Doza zilnică recomandată de vitamina B2 este de 0,6 până la 1,4 miligrame pe zi pentru copii, de 1,5 miligrame pentru femei şi adolescenţi, şi de 1,8 miligrame pentru bărbaţi şi pentru femeile gravide sau care alăptează..

Cele mai bune surse naturale de vitamina B2 sunt: carnea de pui, în special organele precum ficatul, rinichii sau inima, lactatele, ouăle, peştele, legumele cu frunze verzi, migdalele, ciupercile, soia şi drojdia de bere. Această vitamină este rezistentă la căldură, dar foarte sensibilă la lumină şi la pH-ul alcalin; ea poate dispărea parţial în apa de fierbere a alimentelor.

Vitamina B1
Vitamina B1