Potasiul

Potasiul este un mineral cu rol fundamental pentru organism, deoarece intervine în toate procesele metabolice şi ajută la buna funcţionare a muşchiului cardiac, precum şi a creierului. Potasiul sporeşte diureza şi ajută la eliminarea sodiului, care este frecvent în exces în corp, asigurându-se astfel o eliminare eficientă a toxinelor şi o activitate normală a glandelor suprarenale.
Autor: Paula Rotaru

Potasiul este un mineral cu rol fundamental pentru organism, deoarece intervine în toate procesele metabolice şi ajută la buna funcţionare a muşchiului cardiac, precum şi a creierului. Potasiul sporeşte diureza şi ajută la eliminarea sodiului, care este frecvent în exces în corp, asigurându-se astfel o eliminare eficientă a toxinelor şi o activitate normală a glandelor suprarenale.

Deficitul de potasiu se poate manifesta prin slăbiciune şi crampe musculare, oboseală,tulburări digestive (constipaţie, dureri abdominale, balonare) şi ale ritmului cardiac.

Excesul de potasiu prezintă simptome cum ar fi hiperexcitabilitatea musculară (spasme musculare), tulburări neurologice, oboseală, diaree şi aritmii cardiace.

Doza zilnică recomandată de potasiu este de 400mg/zi pentru copii între 0-6 luni, 700mg pentru copii între 7-12 luni, 3.000 mg pentru copii între 1-3 ani, 3.800 pentru copii între 4-8 ani, 4.500 mg între 9-13 ani, ‚4.500 pentru adolescenţi între 14-18 ani, adulţi şi femei însărcinate şi 5.100 mg pentru femeile aflate în perioada de alăptare.

Surse naturale de potasiu pot şi găsite în special în alimentele neprelucrate, cum sunt fructele şi  legumele (banane, cartofi, prune, roşii, stafide, spanac, migdale, seminţe de floarea soarelui), carnea proaspătă, lactate, care nu au suferit niciun fel de pregătire termică.

Manganul
Manganul