Top 4 exerciţii recomandate pentru o inimă veşnic tânără

Nu trebuie să practicaţi până la epuizare exerciţii fizice pentru a vă menţine starea de sănătate, ba din contră este indicat să faceţi mişcare moderată deoarece aceasta vă poate reduce semnificativ riscul de a face boli de inimă şi afecţiuni cronice, dar vă poate îmbunătăţi şi capacitatea de rezistenţă, musculatura şi flexibilitatea.
Autor: Paula Rotaru
Top 4 exerciţii recomandate pentru o inimă veşnic tânără

Nu trebuie să practicaţi până la epuizare exerciţii fizice pentru a vă menţine starea de sănătate, ba din contră este indicat să faceţi mişcare moderată deoarece aceasta vă poate reduce semnificativ riscul de a face boli de inimă şi afecţiuni cronice, dar vă poate îmbunătăţi şi capacitatea de rezistenţă, musculatura şi flexibilitatea.

Orice tip de activitate fizică este benefică pentru sănătate, însă există anumite exerciţii special concepute pentru ca inima ta să nu sufere niciodată.


Înainte de a afla care sunt cele mai indicate exerciţii pentru inimă, trebuie să ştii de câtă mişcare ai nevoie. Experţii recomandă efectuarea a 75-150 de minute de aerobic pe săptămână. Acesta nu trebuie făcut neapărat la sala de sport, ci poate fi integrat în activităţile zilnice, cum ar fi plimbările în parc (22 de minute pe zi) sau alergările în ritm alert (15 minute pe zi).

Să descoperim cele 4 exerciţii pentru o inimă sănătoasă:

1. Mersul pe jos

Corpul uman este în aşa fel conceput încât să meargă pe jos…cât mai mult. Uită de maşina persoanlă care să te lase în parcarea de la locul de muncă şi alege mijloacele de transport în comun, din care să cobori cu 2-3 staţii înainte şi să o iei pe jos până la muncă. Nu uita să porţi încălţăminte comodă!

2. Alergarea

Este într-adevăr mai solicitantă decât mersul pe jos, însă şi rezultatele sunt mai vizibile. Caloriile sunt arse cu rapiditate, depunerile de colesterol sunt prevenite iar fluxul sangvin creşte, reducând riscul de boli cardiace. Poţi începe cu alergări uşoare de 1-2 minute la 5 minute de mers lejer şi măreşte durata acestora progresiv astfel încât să nu ţi se pară epuizant şi să dai bir cu fugiţii pe cancapeau confortabilă.

3. Înotul

Deşi pisicina nu pare a fi locul ideal în care să faci mişcare, ci mai degrabă să leneveşti la soare, îţi recomandăm să înoţi pentru că acest tip de activitate normalizează ritmul cardiac iar mişcările în apă îţi oferă rezistenţă musculară şi un tonus de invidiat. De asemenea, înotul este alternativa ideală dacă ai probleme cu încheieturile, caz în care nu sunt recomandate mersul pe jos sau alergatul.

4. Mergi pe bicicletă

Inima ta îţi va fi veşnic recunoascătoare dacă în loc de maşina personală vei alege bicicleta pentru a te deplasa la serviciu. În plus, te ajută şi dacă ai probleme cu tonusul muscular sau probleme cu kilogramele în plus.