Pro sau contra suplimentelor alimentare? Află tot ce trebuie să ştii!

Sunt atât de multe controverse pe baza subiectului legat de suplimentele alimentare, încât este greu să te decizi dacă şi de ce ar fie le sănătoase, cu atât mai mult tipul suplimentelor şi perioada când ar trebui să le consumi.
Pro sau contra suplimentelor alimentare? Află tot ce trebuie să ştii!

Sunt atât de multe controverse pe baza subiectului legat de suplimentele alimentare, încât este greu să te decizi dacă şi de ce ar fie le sănătoase, cu atât mai mult tipul suplimentelor şi perioada când ar trebui să le consumi.

Părerile sunt, bineînţeles, împărţite. Ba îngraşă, ba sunt nocive sănătăţii, ba provoacă somnolenţă, ba chiar şi poftă de mâncare, ba, ba, ba… Şi atunci? Care este adevărul?

Iată răspunsurile la cele mai frecvente întrebări legate de suplimentele alimentare!

De un secol, raţia calorică a oamenilor de pretutindeni a scăzut constant, dând naştere unui risc mecanic de deficit de vitamine şi minerale. Diferite studii au dovedit că, la o raţie calorică zilnică mai mică de 2700 Kcal, este imposibil să fie obţinute aporturile necesare de minerale şi că, la o raţie zilnică mai mică de 2500 Kcal, concentraţia de vitamine necesară organismului este obţinută doar în proporţie de 80%.

De asemenea, femeile au, în medie, o raţie caloric zilnică mai mică de 2000 Kcal, fără a le pune la socoteală pe cele care ţin diete hipocalorice.

Chiar şi în cazul unei alimentaţii variate şi echilibrate, este dificil să obţinem o densitate nutriţională suficientă. De exemplu, pentru a realiza aporturile nutriţionale recomandate de vitamine şi minerale, ar trebui să consumăm zilnic 1,25 kg de fructe şi legume. În plus, ar trebui să ne modificăm definitiv obiceiurile alimentare, consumând o cantitate mare de alimente precum măruntaie, moluşte, fructe uscate, oleaginoase şi pâine integrală. Alimentele îmbogăţite, cum ar fi sarea iodată, au apărut tocmai din cauza dificultăţii de a realiza aporturile recomandate.

În concluzie, alimentaţia perfect echilibrată este mai degrabă un ideal decât o realitate. Pentru a fi acoperite nevoile de vitamine şi minerale, echipa de nutriţionişti de la Harvard, recunoscută pentru seriozitatea lucrărilor publicate, recomandă combinarea alimentaţiei cu un supliment alimentar.

Importanţa suplimentelor alimentare

Scopul acestor suplimente este de a menţine starea fiziologică a organismului (inclusiv a pielii) şi de a ajuta corpul să combată mai bine agresiunile virusurilor, infecţiilor, arsurilor solare, etc.

În majoritatea cazurilor, suplimentele nu sunt achiziţionate în baza unei prescripţii medicale. Din acest motiv, trebuie să procedezi cu mare prudenţă, să citeşti eticheta produsului pe care doreşti să îl consumi şi să ceri şi sfatul unui medic înainte de a începe cura.

Nu există o capsulă miraculoasă

Cu toţii ne-am dori să credem în existenţa unei molecule miraculoase, care să ne ajute să slăbit instant sau să întinerim peste noapte. Cu toate acestea, deocamdată, acest lucru nu este posibil. Apar uneori pe piaţă produse alimentare înconjurate de o “aură de mister”, cum ar fi papaia fermentată. În cazul acestui produs, se pare că procesul de fermentare ar optimiza calităţile fructului şi că acesta ar întări sistemul natural de apărare al organismului. Cu toate acestea, studiile pe baza efectelor acestul produs sunt încă în curs de cercetare, deci “miracolele” sale nu sunt cunoscute în totalitate.

Suplimentele alimentare prezintă riscuri?

Cei mai mari consumatori de suplimente alimentare sunt americanii. Ei iau în fiecare dimineaţă diferite pastile, vândute peste tot şi sub toate formele posibile: pentru sportivi, pentru bărbaţi, pentru slabire, pentru, pentru…

În cadrul unor studii recente, specialiştii au demonstrate importanţa suplimentelor alimentare în diminuarea ratei mortalităţii şi a riscului de apariţie a cancerului.

Este necesar să luăm doze mari de antioxidanţi pentru a ne îmbunătăţi starea de sănătate? Probabil că nu, studiile sugerând că dozele exaggerate ar putea fi riscante. În altă ordine de idei, nu este indicat să fie urmate concomitant mai multe tratamente, unele ingrediente din suplimente diferite putând să nu fie compatibile. De aceea, este indicat să consulţi un specialist înainte de a lua suplimente şi să te asiguri că urmezi tratamentele pe rând, pentru fiecare problemă în parte.

Ce suplimente pot să iau?

Există multe tipuri de suplimente alimentare care pot fi benefice sănătăţii, dar şi multe de care nu ai nevoie, deci pe care ar trebui să le eviţi. Ca să nu existe confuzii, iată câteva exemple de suplimente alimentare pe care ar trebui să le iei atunci când îţi doreşti o alimentaţie echilibrată şi o sănătate de fier:

Acestea sunt cele mai comune şi mai recomandate suplimente alimentare, toate având rolul de a îţi face organismul mai puternic, mai puţin predispus la boală. De asemenea, majoritatea suplimentelor au şi rolul de a te energiza, deci s-ar putea să nu mai ai nevoie de cofeină, pe care mulţi dintre noi o consumăm în exces!

Sursa: „Vrei să ai o piele sănătoasă? Ai grijă ce mănânci!”, Dr. Nadine Pomarede

Iulia Pocol
Iulia Pocol

De mai bine de o săptămână, scriu şi rescriu acest text. Am înţeles că trebuie să pară profesionist, dar să nu vă sperie.

Sincer, la 20 de ani, nu aş putea spune că experienţa mă recomandă şi nici că sănătatea era interesul meu principal.

Totuşi, nu pot să nu ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Tratamente cosmetice pentru piele după sezonul de vară- Dr. Victor Clătici