Dieta fără alimente albe: rezultate rapide într-un timp scurt!

  • Publicat:
Dieta fără alimente albe: rezultate rapide într-un timp scurt!
Sursa foto: shutterstock

Dieta fără alimente albe urmează un singur principiu: acela de a slăbi eliminând din meniul zilnic anumite categorii de alimente albe. Tu crezi că o poți face? Hai să vezi despre ce e vorba! 

Dieta fără alimente albe: ce presupune, avantaje și dezavantaje

Așa cum o sugerează chiar numele, dieta presupunea scoaterea alimentelor albe, cu excepția câtorva. Pe termen lung s-ar prea putea să devină o corvoadă, însă poți fi sigură că rezultatele vor fi pe măsura așteptărilor.

La ce ai de renunțat, așadar? Ei bine, la:

  • orezul alb
  • cartofi albi
  • fasole
  • făină albă
  • unt
  • brânză
  • zahăr

*zahărul, făina și orezul pot fi înlocuite cu varianta lor brună. De asemenea, brânza, iaurtul sau laptele vegetal sunt și ele acceptate și pot fi integrate în mesele zilnice. 

Citește și: Orezul brun: de ce ar trebui să înlocuiască orezul alb în dietă

Excepțiile alimentelor de culoare albă pe care le poți consuma în timpul dietei sunt:

  • conopida
  • pastarnacul
  • peștele alb
  • carnea de pasăre
  • laptele
  • albușul de ou

Avantajele dietei fără alimente albe

Așa cum este de așteptat, eliminarea cartofilor, a pâinii albe, a orezului și a pastelor rafinate din dietă va sprijini procesul de slăbire.

Mai mult, prin consumul mai multor fructe și legume colorate, vei crește absorbția de fitochimicale care sunt asociate cu scăderea riscului de boli de inimă, a cancerului sau a diabetului. 

Citește și: Pâinea care îți crește glicemia. Nu o mai consuma dacă nu vrei să faci diabet

Dar, și: Pâinea: proaspătă, congelată sau uscată? Cercetătorii au descoperit cea mai sănătoasă variantă:„ Te-ar putea feri de cancer”

Dezavantajele dietei fără alimente albe

Dieta din păcate nu furnizează nicio informație cu privire la cantitatea porțiilor sau la controlul acestora. Unii adepți ai dietei vor putea găsi prea greu de eliminat toate alimentele albe (vegetarienii, veganii sau cei care nu consumă gluten) astfel că se vor putea îngrășa la loc odată ce reintroduc în meniul lor orezul, pastele, cartofii, șamd. 

Dieta fără alimente albe: cum poate arată meniul pe o zi?

Exemplu de meniu 1

Mic dejun: cereale integrale cu lapte vegetal, câteva afine/migdale și o ceașcă de cafea/ceai verde

Prânz: orez brun cu legume innabusite, salată verde și supă crema de linte

Cină: peste la grătar, broccoli la abur și salată verde/de crudități

Gustare între mere: un fruct

Exemplu de meniu 2

Mic dejun: omletă din albușuri de ouă, salată de roșii și castraveți, o felie de pâine integrală

Prânz: piept de pui la grătar cu mazăre, salată verde

Cină: salată de ton cu porumb stropită în oțet balsamic

Gustare între mese: humus cu legume crude/fructe uscate

Recomandarea specialiștilor este ca această dietă să fie ținută de 4 săptămâni, după care să urmeze o pauză. În egală măsură, aceștia încurajează mâncatul sănătos, chiar dacă mai „scapi” și în alimente albe. Important este să nu exagerezi cu acestea și să mănânci multe legume, fructe, crudități. 

Surse: Times of India, HealthLine, Free Dieting

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu - Web-Editor
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ei bine... acum Alice este ...
citește mai mult
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc