Orezul brun: de ce ar trebui să înlocuiască orezul alb în dietă

Orezul brun este și o sursă naturală de vitamine și minerale și conține 88% din necesarul zilnic de mangan, un mineral esențial pentru funcționarea sistemului imunitar
24.10.2021
Orezul brun: de ce ar trebui să înlocuiască orezul alb în dietă
Foto: pexels

În ultimii ani am încercat să înlocuiesc orezul alb cu orezul brun, iar asta pentru că este o sursă e carbohidrați mult mai sănătoasă. În plus, m-au încântat foarte mult și valorile nutriționale, iar făcând o comparație între cele două variante, orezul brun iese cu siguranță câștigător. Să nu mai vorbim de faptul că la fel de bine poate fi integrat în diferite preparate, gustări și chiar deserturi.

210 grame de orez brun conțn 248 de calorii, 5.5 grame de proteine, 52 grame de carbohidrați, 3 grame de fibre și mai puțin de 2 grame de grăsimi. De asemenea, orezul brun este și o sursă naturală de vitamine și minerale și conține 88% din necesarul zilnic de mangan, un mineral esențial pentru funcționarea sistemului imunitar, producției de colagen și întărirea oaselor, dar și peste 20% din necesarul zilnic de magneziu, necesar pentru funcțiile musculare și nevoase, producția de ADN ș reglarea glicemiei și tensiunii. Orezul brun mai conține și între 10% și 27% din necesarul zilnic de seleniu, cupru, fosfor și diferite vitamine B, alți nutrienți esențiali pentru o sănătate optimă.

Orezul brun reglează glicemia

În urma consumului de orez brun s-a demonstrat că există un control asupra glicemiei în rândul pacienților cu fiabet și chiar ajută la prevenirea diabetului de tip 2. Numeroase studii arată că înlocuirea orezului alb cu cel brun poate reduce riscul de diabet de tip 2, iar efectele sunt atribuite conținutuli de fibre, nutrienți și antioxidanți, darr și capacității de a hrăni bacteriile bune din tractul gastrointestinal.

Este bun pentru sănătatea inimii

În urma unui studiu, oamenii de știință au vrut să observe efectele orezului brun asupra markerilor inflamatori și factorilor de risc asupra sănătății inimii în rândul a 40 de femei care nu au ajuns la menopauză, dar care erau supraponderale sau obeze. Voluntarele erau rugate să consume timp de șase săptămâni 140 de grame de orez alb sau brun, iar pe o perioadă de două săptămâni s îl înlocuiască cu alt tip de orez. Cercetătorii au descoperit că în urma consumului de orez brun s-au redus semnificativ markerii inflamatori, inclusiv proteina C reactivă, dar și alți factori de risc asupra inimii.

Bun pentru managementul greutății

Pe lângă protecția cardiovasculară, în studiul menționat s-a descoperit că în urma consumului de orez brun s-au îmbunătățit greutatea, indicele de masă corporală și măsurătorile taliei.

 

Alexandra Necsoiu
Alexandra Necsoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, alexandra.necsoiu@m.ro

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Nora Neghină, psiholog: cel mai des întâlnite dependențe la români