Sfaturi pentru o masa fara carne

Daca vrei sa devii “cateodata” vegetariana sau doar sa te bucuri de o masa fara carne o data pe zi, exista metode prin care s-o faci fara sa inveti sa gatesti intr-un nou fel.
Sfaturi pentru o masa fara carne
Sfaturi pentru o masa fara carne

Dietele vegetariene tind sa fie mai bogate in fibre si, prin urmare, este mai usor sa mananci mai putin si astfel sa pierzi din greutate.

Dar nu toate dietele vegetariene duc la pierderi in greutate. Daca iti umpli farfuria cu produse bogate in calorii, cum ar fi cartofii prajiti, planul tau de slabit se poate transforma intr-unul de ingrasat.

Daca vrei sa devii “cateodata” vegetariana sau doar sa te bucuri de o masa fara carne o data pe zi, exista metode prin care s-o faci fara sa inveti sa gatesti intr-un nou fel. Pentru inceput, inlocuieste carnea cu produse care arata si au gust asemanator, dar sunt realizate din plante (soia).

Incearca sa folosesti alimente cu arome puternice, dulci, acre sau chiar marinate. Pasul doi ar fi sa te orientezi atunci cand esti la supermarket catre produsele pentru vegetarieni si sa gasesti unele care iti plac.

Iata cateva sfaturi in plus despre cum poti sa-ti pregatesti mai multe mese bogate nutritional, fara carne:

– cauta alimentele imbogatite cu elemente nutritive suplimentare. Alege produsele din soia, fortificate cu calciu, vitamina D si B12;

– incearca branza tofu, care este usoara si absoarbe condimentele cu care gatesti;

– consuma plante cu frunze verde inchis, bogate in fier si calciu;

– consuma salate, supe, omlete, fasole, nuci si seminte pentru un aport de proteine;

– ia o data pe zi suplimente de multivitamine sau minerale pentru a-ti asigura nutrientii necesari. Consulta un doctor sau un dietetician daca esti insarcinata sau ai alte afectiuni ce necesita atentie;

– alege produse lactate fara grasimi;

– consuma peste bogat in acizii grasi Omega3 sau oua, nuci, seminte.

Vegetarianismul este un stil de viata sanatos, dar pentru a te bucura de beneficiile lui nutritionale trebuie sa ai grija sa iti asiguri portii moderate.

Tu ce parere ai despre regimul vegetarian? Ai incercat?

Citeste si Cele mai sexy vegetariene
                  In cautarea trupului perfect


Tot mai multe persoane cauta beneficiile sanatoase ale unei diete bogate in alimente bazate pe plante. Si desi multe dintre noi nici nu ne inchipuim renuntand la meniurile cu carne, poate ca din cand in cand ar trebui sa incercam si fara. Specialistii spun ca poate face minuni!

Dietele vegetariene sunt considerate uneori ca lipsite de anumite substante hranitoare. Insa expertii spun ca planificandu-si mesele, vegetarienii isi pot satisface toate nevoile nutritionale.

Intr-adevar, poate fi ceva mai dificil sa-ti asiguri aportul necesar de vitamina B12, acizi grasi Omega3, proteine, zinc, vitamina D si calciu. Dar, cu ajutorul unui dietetician iti poti concepe un plan adecvat de alimentatie.

Un regim alimentar planificat poate contine multe vitamine, minerale, fibre, proteine si tinde sa fie scazut in grasimi si calorii, adica o combinatie perfecta pentru a pierde in greutate si pentru a-ti pastra sanatatea.

Astfel, pentru asigurarea unei nutritii adecvate, incearca sa consumi o varietate de alimente, inclusiv cereale neprelucrate, fructe, legume, nuci, seminte, fasole, soia.

Tipurile de diete vegetariene:

– vegetarian. Foarte stricta, se consuma numai alimente vegetale;

– lacto-vegetarian. Se consuma produse lactate impreuna cu dieta bazata pe plante;

– ovo-vegetarian. Pe langa alimentele vegetale se consuma si oua;

– lacto-ovo-vegetarian (cel mai comun tip). Se consuma atat produse lactate, cat si oua, impreuna cu dieta pe baza de plante;

– pesco-vegetarian. Impreuna cu dieta pe baza de plante se consuma peste;

– flexitarian. Desi nu exista o definitie oficiala, in general, acest tip se refera la o persoana cu o dieta ovo-lacto-vegetarian ce consuma ocazional si carne de peste sau pui. Uneori este numit si semi-vegetarian.

 

Beneficiile dietei vegetariene

Studiile arata ca vegetarienii au in general mai putine cronice, inclusiv obezitate. Ei sunt mai putin susceptibili sa aiba hipertensiune arteriala sau colesterol ridicat. In plus, stilul lor de viata ii ajuta sa impiedice dezvoltarea diabetului de tip 2, bolilor cardiace si unele tipuri de cancer.

Cercetari recente arata ca, in general, vegetarienii au indici mai mici de masa corporala, procente mai mici de grasime corporala si raporturi mai mici talie-solduri.