Ce trebuie sa stii despre carbohidratii complecsi

Carbohidratii din alimente sunt substante ce se dizolva in zahar, pe care corpul tau il converteste in energie sau in dezpozite de grasime. Acestia sunt de doua feluri: simpli sau complecsi.
Ce trebuie sa stii despre carbohidratii complecsi
Ce trebuie sa stii despre carbohidratii complecsi

Sigur ai auzit despre dietele care interzic sau impun un consum minim de carbohidrati. Dar te-ai intrebat vreodata ce sunt carbohidratii si cum actioneaza ei asupra corpului tau?

Carbohidratii din alimente sunt substante ce se dizolva in zahar, pe care corpul tau il converteste in energie sau in dezpozite de grasime. Acestia sunt de doua feluri: simpli sau complecsi.

Carbohidratii simpli sunt mult mai usor de convertit in grasime si de depozitat in organism. Avand o structura moleculara mai ampla, corpul tau absoarbe carbohidratii complecsi mult mai incet decat pe cei simpli, convertindu-i mai degraba in energie decat in grasime.

Alimentele simple au carbohidrati complecsi

Produsele alimentare ce contin tarate sunt o sursa buna de carbohidrati complecsi. Gandeste-te la fulgii integrali din porumb, ovaz sau orz.

Alege deci alimente precum pastele, orezul brun, cartofii sau legumele radacinoase pentru a furniza organismului tau energie de calitate, ce iti va sustine activitatile de pe tot parcursul zilei. Porumbul, mazarea, soia si lintea sunt facute din carbohidrati complecsi.

Echilibrul
Dietele reduse in carbohidrati sunt considerate un mod simplu de a pierde in greutate, dar stiinta nu sprijina aceasta idee. Daca incetezi brusc sa consumi carbohidrati, vei pierde in greutate mai degraba din cauza eliminarii retentiei de apa si nu din cauza topirii grasimilor.

Atunci cand organismul tau arde grasimi, se elibereaza cetone in fluxul sanguin, ce reduc senzatia de foame. Poate suna ca un lucru bun, dar daca nu simti foamea, nu-ti poti da seama cand corpul tau are nevoie de provizii.

In plus, multe diete reduse in carbohidrati sunt pline de grasimi. Si nu poti pierde in greutate marind aportul grasimilor. Asa ca incearca sa ai un regim alimentar cat mai echilibrat.

Cat de multi carbohidrati inseamna prea mult?

Deoarece corpul tau primeste cea mai mare parte de energie din carbohidrati, este recomandat ca acestia sa constituie un procent de 45-65% din dieta ta zilnica, cu un accent pe carbohidratii complecsi. Acest procent ramane acelasi indiferent cat de multe sau de putine calorii consumi.

Chiar si cei care urmeaza o dieta redusa in calorii au nevoie sa manance o cantitate potrivita de carbohidrati complecsi pentru a asigura energia necesara corpului. Dietele care interzic carbohidratii te pot face sa te simti obosita si apatica.

Daca vrei sa te inviorezi
Din moment ce carbohidratii complecsi sunt prelucrati incet, energia pe care o ofera este eliberata constant, permitandu-ti sa-ti mentii ritmul pe tot parcursul zilei. Acesta este motivul pentru care adesea vei auzi ca sportivii consuma paste.

Incearca sa inlocuiesti carbohidratii simpli cu cei complecsi si vei simti imediat diferenta la nivelul energiei. Daca te simti molesita, redu zaharul rafinat si carbohidratii simpli din dieta si incearca sa mananci o masa bogata in carbohidrati complecsi. Te vei simti energizata imediat!

De-acum salata are gust
De-acum salata are gust