Si tu ai nevoie de fitness cardiovascular

Pentru a evalua rezistenta la antrenament cardio poti sa-ti faci un simplu test al volumului maxim de oxigen din organism.
Si tu ai nevoie de fitness cardiovascular
Si tu ai nevoie de fitness cardiovascular

Dupa ani de zile in care s-a considerat ca scaderea greutatii corporale corespunde unei sanatati mai bune, lucrurile incep sa se complice. Cercetari recente sugereaza ca daca esti slab, nu inseamna neaparat ca esti in cea mai buna forma.

Iar contrariul poate fi, de asemenea, adevarat. Daca esti supraponderala nu inseamna neaparat ca nu esti in forma. Expertii declara astfel ca solutia cheie este “fitnessul cardiovascular”.

Centrul pentru Controlul si Prevenirea Bolilor din America defineste fitnessul cardiovascular ca pe abilitatea organismului de a primi, distribui si folosi oxigenul, inima si sistemul sanguin aflandu-se in centrul acestui proces.

Mai simplu spus, cu cat inima pompeaza sange mai eficient muschilor si organelor – prin urmare, si oxigen -, cu atat mai bun este fitnessul cardiovascular pentru tine. Iar cel mai bun indicator este volumul maxim de oxigen asimilat sau puterea aerobica.

Conditia fizica nu se “vede”

Aspectul corpului tau ar putea sa nu reflecte conditia fizica. Spre exemplu, un studiu din 2007 aparut in Jurnalul Asociatiei Medicale Americane a constatat ca persoanele supraponderale active pot rezista unor exercitii cardio mai mult decat persoanele slabe, dar inactive.

Alte constatari stiintifice sugereaza ca un corp slab nu exclude posibilitatea grasimilor ascunse, ce pot inconjura organele interne. Studiile arata ca persoanele slabe, aparent sanatoase pot, de fapt, sa aiba grasime interna care determina boli precum cele cardiace sau diabetul.

Pentru a evalua rezistenta la antrenament cardio poti sa-ti faci un simplu test al volumului maxim de oxigen din organism. In unele sali de fitness exista astfel de aparate.

De cat de multe exercitii avem nevoie?

Cu cat faci mai multe exercitii, cu atat iti reduci mai mult riscurile cardiovasculare. Desi recomandabil este sa faci miscare cate o ora pe zi, in fiecare zi, daca ai face exercitii chiar doua ore, te-ai simti si mai bine.

Mai mult de 40 de studii certifica faptul ca riscul cardiac poate fi redus cu 30-50% prin exercitii regulate, moderate – efectuate cel putin timp de o ora pe zi.

Un raport al Institutului de Medicina din America a aratat ca din mai mult de 73.000 de femei care au declarat ca merg pe jos cel putin 2 ore jumatate pe zi (din care 20 de minute mers alert) si-au redus riscul de afectiuni cardiovasculare cu 30%.

Cele care au facut si mai multa miscare si-au redus riscul intr-o proportie mai mare. Ideea este ca 20 de minute de mers alert pe zi poate fi suficient pentru a obtine o imbunatatire substantiala a sistemului cardiovascular.   

Citeste si Sa spulberam mituri din fitness!
                  Mersul pe jos iti distruge picioarele?

 

Cel mai nou articol Video:
Dr. Matei Bâră: radioterapia în cancerele din sfera ORL