Masa musculară: ce să mănânci să faci mușchi

Iată care sunt alimentele pe care ar trebui să le integrezi în dietă dacă vrei să crești masa musculară și să obții rapid rezultatele mult dorite.
02.08.2021
Masa musculară: ce să mănânci să faci mușchi
Foto: pexels

O nutriție corespunzătoare este esențială pentru a te menține sănătos și tonifiat. Dacă vrei să obții rapid rezultatele mult dorite, nu uita că un rol important în procesul de transformare al corpului îl are și dieta, așadar alimentele pe care le consumi trebuie să fie potrivite. Iată care sunt alimentele pe care ar trebui să le integrezi în dietă dacă vrei să crești masa musculară.

Masa musculară: alimente care te ajută să o crești

Lintea

Leguminoasele sunt surse excelente de proteine și fibre. Lintea, spre exemplu, are cel mai mare conținut de proteine. Mai exacr, 100g de linte oferă 25g de proteină, iar 100g de linte acoperă jumătate din necesarul zilnic recomandat de fibre.

Ouă

Ouăle sunt perfecte în dietă pentru creșterea masei musculare. Un singur ou oferă 7g de proteină. Așadar, două ouă fierte ar putea fi o gustare potrivită după antrenament.

Semințele de in

Dacă îți dorești un corp definit, atunci nu uita să introduci în dietă și semințele de in. Acestea sunt bogate în nutrienți și acizi grași omega-3 care susțin sănătatea inimii și creierului și luptă împotriva inflamațiilor.

Quinoa, bună pentru masa musculară

Quinoa poate fi o garnitură excelentă pentru masa ta de după antrenament. 100g de quinoa oferă 15g de proteină vegetală, dar și 275mg de magneziu care joacă un rol esențial în contracția musculară.

Brânza cottage

Doar imaginează-ți niște clătite proteice cu brânză cottage la micul dejun, chiar înainte de antrenament. Acest produs lactat este scăzut în calorii și este o sursă bogată în proteine de calitate și carbohidrați. De asemenea, conține aminoacizi esențiali precum triptofan, care te ajută să dormi mai bine, iar după cum bine știm, somnul este crucial în procesul de transformare.

Cafeaua

Surprinzător sau nu cafeaua este o alegere potrivită înainte de antrenament, deoarece ajută la creșterea tensiunii arteriale, ceea ce te ajută să dai mai mult randament în timpul antrenamentului. Un espresso este ideal în acest sens, dar fără lapte și zahăr.

Afine

Afinele sunt scăzute în calorii. 100g de afine conțin aproximativ 40 de calorii. Dar să nu uităm de conținutul crescut de antioxidanți, ceea ce înseamnă că ajută în lupta împotriva radicalilor liberi. Poți încerca un smoothie cu afine făcut cu iaurt și ovăz.

Nuci te ajută să crești masa musculară

Nucile și semințele sunt esențiale pentru a crește masa musculară. Sunt bogate în proteină, dar și grăsimi nesaturate, ceea ce le face candidatul ideal în dietă.

Alexandra Necsoiu
Alexandra Necsoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, alexandra.necsoiu@m.ro

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Armando Lungu: despre vegetarianism și activitatea fizică