Două alimente pentru slăbit garantat, recomandate de prof. Mencinicopschi. Pe vremuri, le mâncau doar oamenii săraci.

Află care sunt cele două alimente disponibile în orice piață cu producători locali!
11.03.2022
Două alimente pentru slăbit garantat, recomandate de prof. Mencinicopschi. Pe vremuri, le mâncau doar oamenii săraci.

Poate nu vă vine să credeți, dar în lupta împotriva kilogramelor în plus există doi aliați care nu au nici o legătură cu salata verde sau cu apa plată cu lămâie.

Pe primul loc se situează urda care vă ajută să vă construiți armonios mușchii, urmată de cartofii fierți în coajă și răciți.

Urda ţine de foame şi creşte masa musculară

Are doar 8% grăsime saturată și proteine de calitate superioară. Puteți să o consumați fără probleme și cu puțină sare, daca nu vă încântă gustul, care este destul de fad. Pentru că are o densitate nutrițională mare, urda oferp rapid senzația de sațietate și aceasta se menține câteva ore bune.

De altfel, e indicat să mâncați urda la micul dejun, la ora 10.00 și la ora 17.00, când glicemia scade în mod natural. Dacă o includeți în dietă și faceți si sport, vă mai bucurați de un avantaj. „Urda e bogată în aminoacizi ramificați care cresc masa musculara”, spune prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi.

În plus, dacă țineti dietă și aveți un job stresant, urda vă protejează ficatul datorită așa numiților aminoacizi esențiali cu sulf pe care îi conține. La modul ideal, această specialitate de brânză se combină cu mărarul.

Gustul devine delicios, iar mărarul are efect estrogenic, ceea ce înseamnă că, dacă este consumat regulat, vă ajută să aveți un ciclu menstrual regulat și, mai mult, favorizează  fermitatea sânilor.

Urda se mai poate consuma la aceeași masă cu ardei gras, castravete și rosii. În nici un caz însă nu se asociază în decursul unei mese cu pește sau orice fel de specialitate din carne.

Explicația? Stomacul nostru nu e capabil să digere în același timp tipurile diferite de proteine pe care le conțin urda și carnea, așa că, în această combinație, kilogramele în plus dispar mai greu.

Cartoful fiert intensifică arderile

Până acum, cartoful era blamat în orice cură de slabire. Greșit! Dacă se consuma fiert, răcit și, ideal, cu tot cu coajă, acesta accelerează metabolismul.

Rețeta ideală pentru prepararea cartofilor este foarte simplă. Cartofii se spală foarte bine, apoi se pun la fiert sau la cuptor cu tot cu coajă.

După prepararea termică, se lasă la răcit și se consumă doar când au ajuns la temperatura camerei. Explicația? Daca îi lăsați la răcit, în ei se va genera o specie deosebită de amidon cunoscută azi ca amidon rezistent.

„Acest amidon se comportă ca o fibră alimentară”, spune prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi. Amidonul rezistent oferă senzația de sațietate mult timp. „În plus, potentează arderea grăsimilor stimulând creșterea metabolismului bazal cu 20-30%.” De asemenea, 100 de grame de cartofi fierți și răciți au doar 80 de calorii, spre deosebire de aceeași cantitate de cartofi prăjiți care vă aduc nu mai puțin de 400 de calorii. E important să îi consumați în coajă, mai ales dacă alegeți cartofi roșii.

„Aproximativ 50% din nutrienți se află în coajă. În aceasta se găsesc și multe fibre alimentare, dar și antioxidanți puternici”, adaugă prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi. Datorită cantității mari de fibre alimentare păcăliți din nou foamea mai mult timp.

Cartofii fierți și răciți se combină în dietă cu legume fierte sau gratinate sau cu salate proaspete. Și nu faceți aceeași greșeală să îi combinați cu pește sau carne deoarece amidonul nu poate fi digerat de aceleași enzime și în aceleași condiții de PH ca proteinele din carne. De asemenea, este exclus să-i combinați cu alte amidonoase de genul paste, orez sau pâine.

Andreea Groza
Andreea Groza

Mă întâlnesc în fiecare zi cu doctori. Pentru cei mai mulţi pământeni, care nu sunt ipohondri, probabil, acest comportament pare ciudat.
Dar socializăm în cadrul unor interviuri în care noi, echipa, încercăm să aflăm poveşti scurte şi concise despre cum putem să funcţionăm ... citește mai mult

Recomandare video
Dr. Raluca Oprea: dieta echilibrată, primul pas în tratamentul ficatului gras